• Krila

Visa era förlovnings- och vigselringar i TITAN!

Har mer eller mindre bestämt mig för att vigselringen blir i titan. Och byter då ut min förlovningsring i silver mot titan med. 

Vill ha lite inspiration, så lägg ut bilder på era titanringar=) 

• Svar på tråden Visa era förlovnings- och vigselringar i TITAN!
  • Majlina
    Krila skrev 2013-01-07 11:32:30 följande:
    Har mer eller mindre bestämt mig för att vigselringen blir i titan. Och byter då ut min förlovningsring i silver mot titan med. 

Vill ha lite inspiration, så lägg ut bilder på era titanringar=) 
    Hänger på här, är också sugen på titan.
    Har hittat denna på Titanringar.se, superfin!

• SofiaSt

Jag har inte fått min förlovningsring ännu men väntar på denna:

(Black Princess från titanringar.com) Jag ska dock ha en grövre slipning på metallen!

Tycker ringen är rätt svår att hitta en vigselring till, men en idé är följande:

(Från kodega.se). Ringen på bilden är i vitguld men jag vill helst ha den i titan eller möjligtvis palladium. Funderar på om blankpolerad kan vara snyggt till en grovslipad, eller om denna också bör vara grovslipad.

Jag gillar verkligen färgen på titan och att det är mer av en industrimetall än en klassisk ädel/smyckemetall. Att den är mycket billigare är verkligen en trevlig bonus. Kul att kunna lägga pengarna på lite mer stenar istället för metallen!

• tyskfroken

Har en förlovningsring från titanringar.com. Det jag gillar med den sidan är att man kan göra sin egen design, från kupning på ring, slät eller med diamant och finish. Så här ser iaf min ut (fast min är 4mm och matt, inte 3mm och sidenmatt som denna). Kommer även beställa vigselring därifrån och det lutar mot en smal ring med några små, runda diamanter. Har inte bestämt antal än; 3 (så många barn vi har) el 5 (så många är vi i famlijen).

• SofiaSt

Har fått hem våra förlovningsringar från titanringar.com och är jättenöjd! Även mannen fick en diamant

Till vigselring blir det nog en Close Together från titanringar.com (har ändrat mig sen förra inlägget...). Har dock inte bestämt bredd, slipning eller diamantmängd ännu, det blir något att fundera över framöver!
Svar på tråden Visa era förlovnings- och vigselringar i TITAN!