• Äldre 7 Jan 09:11
    3056 visningar
    18 svar
    18
    3056

    Brukar du baka?

    Om du svarar ja, vad brukar du i så fall baka?
    Om du svarar nej, varför inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du baka?
  • Äldre 7 Jan 09:47
    #1

    Ja det brukar jag, det är väl ingen som har missat min bak-tråd Tungan ute
    Nu har det inte blivit så mycket bakat på ett tag dock. Ska försöka göra bullar någon dag framöver och se om min nya fina Kitchen Aid Heavy Duty funkar bra till det Glad

  • Äldre 7 Jan 10:00
    #2

    nog bakar jag.. men inte är det ofta.. synd egentligen, skulle vilja ha den där "passionen" för bakning, eller matlagning.. men tycker oftast det är lite halvjobbigt.. att diska och att det tar tid och så.. men gott är det nästan alltid ;)

  • BlomAn­na
    Äldre 7 Jan 11:04
    #3

    Älskar att baka. Bakar egentligen allt utom matbröd för det är jag helt värdelös på... Tårtor och bakelser är nog det jag bakar allra helst. 

  • aviman
    Äldre 7 Jan 11:22
    #4

    Tårtor och bakelser!


  • Limba
    Äldre 7 Jan 11:41
    #5

    Bakar så fort jag får chansen! Älskar det! Blir oftast småkakor eller olika varianter på sockerkaka.
    Men matlagning däremot är mannens område Tungan ute

  • Äldre 7 Jan 11:47
    #6
    Limba skrev 2013-01-07 11:41:26 följande:
    Bakar så fort jag får chansen! Älskar det! Blir oftast småkakor eller olika varianter på sockerkaka.
    Men matlagning däremot är mannens område Tungan ute
    Samma här. Älskar att baka, men hatar att laga mat. Flört
    Oftast bakar jag muffins eller kladdkaka. Mums!
  • Äldre 7 Jan 11:51
    #7

    Jag bakar nog allt. Har gett mig den på att försöka baka allt matbröd själv då jag hatar det man köper på affären och det är så dyrt på bagerier. Och så bakar jag bullar, småkakor, långpannekakor.. Brukar göra tårtor också men jag vet inte om det räknas när man använder köpta bottnar :P

  • Äldre 9 Jan 16:44
    #8

    Nej - för att jag aldrig varit intresserad av matlagning och bakning.

  • Äldre 9 Jan 17:04
    #9

    Allt från bröd till cheesecakes till bullar/kakor

  • Äldre 9 Jan 17:13
    #10

    Bakar mycket, speciellt i jobbet. Mest bröd, men även kakor, bullar, tårtor....

  • Äldre 9 Jan 18:36
    #11

    Det går i perioder :) Negerbollar, paj, toscakaka osv. Åhh, nu blev jag sugen på negerbollar. Får göra det imorgon :D

  • Äldre 9 Jan 18:48
    #12

    Jag bakar, ibland mer och ibland mindre. Allt från limpa och andra bröd till scones, kakor, bullar, tårtor, chokladbollar osv. Jag tycker det är kul att baka, men det är inte alltid jag tar mig tid.


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 9 Jan 19:41
    #13

    Inte så ofta som jag önskar dock... Jag gillar att baka tårta och så ofta fyller jag inte år.. Som tur är.. Men annars bakar jag gärna cakepops eller cupcakes..


  • lillam­y1978
    Äldre 10 Jan 06:47
    #14

    Ka kah bakar med mycke allt från tårtor till bakelser men just nu är det tittägg i socker jag är inne på Skrattande

  • lillam­y1978
    Äldre 10 Jan 06:48
    #15

    ja jag bakar ska det ju stå lol

  • Emelie 87
    Äldre 10 Jan 09:06
    #16

    Jag bakar tårtor, bullar, bakelser och annat. :) Kanelbullar och pepparkakor tycker särskilt barnen är kul. :) 


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Äldre 10 Jan 09:55
    #17

    Jag bakar bröd. Allt från egna hamburgebröd till tunnbröd och frukostfrallor.

    Gillar inte bröd i butik.

  • Äldre 10 Jan 09:56
    #18

    Glömde skriva att jag bakar kakor, typ mortoskaka eller likanden till mer fetsliga tillfällen.

Svar på tråden Brukar du baka?