• kramen

    Text i festprogram ?

    Hej Alla !

    HUr börjar ni texten i festprogrammet ? Vi tänkte ha det så här:

    Som Fred Åkerström ord "jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag" så ger varanda vår dag. Att  ha lyckan att leva  tillsammans  skänker oss tacksamhett. Att ha minnnena tillsammans är underbart ,att leva i nuet är fantastsikt, men att ha all framtid som man och hustru  ännu större. 

    Varmt välkommen att fria vår bröllopsdag tillsammans med oss. Vi hoppas att ni vi ska minnas denna dag som en dag av lycka, gläde  och så klart kärlek ! 

    Vi behöver TIPS !  kom med förslag! 

  • Svar på tråden Text i festprogram ?
  • malli716

    Jag tycker det låter jättefint. Väldigt personligt och trevligt med en hälsning från er! De senaste bröllopen jag har varit på har de gjort lite olika; en bild på brudparet, en hälsning, meny, regler, presentation av värdparet, ja det har varit väldigt olika.

    Hur vi ska göra vet jag inte och det av anledningen att det är vårt värdpar gör vårt häfte (vi betalar fakturan från tryckeriet så klart Flört). I våran vänskapskrets och bland våra släktningar är det vanligast att värdparet gör häftet och brudparet hjälper endast till med det inte värdparet kan göra som tillexempel en bild på bordsplaceringen och en kort presentation av varje gäst. Jag tror jag bara varit på ett bröllop där brudparet gjort hela sitt häfte själv. Men det är ju en smaksak hur man gör. Jag skulle tycka det var väldigt roligt att göra det själv men jag vet att vårt värdpar kommer få ihop det bra.

    Jag har själv varit del i ett värdpar och gjort ett häfte som du kan se ett smakprov på här om du vill:
    https://www.dropbox.com/sh/nmj4n35lgt3yghx/hmf98l9VRz?m

  • Chicita

    Ja vi hade väl inte något särskilt fantasifullt heller Tungan ute
    Få se om ni kan tyda texten på bilderna, har inte sparat worddokumentet




     
Svar på tråden Text i festprogram ?