• drömmer

Vilken av dessa klänningar är enklast att ta med utomlands?

Vi ska gifta oss utomlands, bara vi, våra barn och våra två vittnen med barn. Det blir enkelt i svenska kyrkan, men jag vill ndå ha en riktig brudklänning Flört.

Vilken av dessa tror ni är enklast att ta med? Dvs...tror ni att den i satin blir alldeles för skrynklig i en väska, så jag hellre bör satsa på en i organza? Eller tror ni att den i satin blir för tung och klumpig?

Har ingen möjlighet att känna på klänningarna, utan ska beställa via nätet...

• Svar på tråden Vilken av dessa klänningar är enklast att ta med utomlands?
  • Chicita

Båda kan bli riktigt skrynkliga.
    Men kolla med stället ni ska bo på om dom kan hjälpa till med att ånga klänningen sen eller om dom känner till någon bra tvättfirma som kan fixa sånt.

Jag tror inte att det spelar någon större roll vilken du väljer när det gäller hur den transporteras. Om du beställer via nätet så lär den inte vara superslät när du får den heller Flört 
    Och då kan du ju lika gärna fixa det på plats, som hemma innan resan... 

• Fjärilen

Är det en lilly klänning så får du den i en låda, med plast runt klänningen och silkes papper mellan vikningarna, som du kan använda att frakta klänningen i. 

När vi gifte oss i Italien så hjälpte de oss på vingården med att ånga det lilla som hade blivit skrynkligt 

Svar på tråden Vilken av dessa klänningar är enklast att ta med utomlands?