• Äldre 3 Jan 23:35
    3466 visningar
    5 svar
    5
    3466

    Jag kan inte välja brudtärna...

    Hej,
    detta är en ny vardag för mig.
    Att gifta sig är minsan inte det lättaste..Glad
    Jag har ett stoort dilemma.
    Jag kan inte välja brudtärna.

    Kunde tänkt mig allihopa, 5 st.

    Är det någon som har erfaring med detta?

    Tackar för svar Skrattande!!

    "Förvirrad"

  • Svar på tråden Jag kan inte välja brudtärna...
  • LindaC­alle
    Äldre 3 Jan 23:49
    #1

    Haha, känner igen mig!

    Jag har bestämt mig för att ha min "bästa vän". Jag var åt henne på hennes bröllop.
    Egentligen har vi växt ifrån varann en del och ses inte särskilt ofta, men om jag inte skulle ha henne så hade jag velat ha 4 stycken andra vänner och jag tycker det blir lite mycket (och dyrt med klänningar etc eftersom jag vill att de ska ha samma i så fall). Och av de andra 3 kan jag absolut inte välja ut en till heller, så jag hade haft två tärnor, vilket annars hade varit bra då sambon vill ha båda sina närmsta vänner som best men....

    Berätta hur du tänker, vilka är de och hur känner du dem etc.... Kanske kan råda nåt? 

  • Äldre 4 Jan 00:30
    #2

    Tyvärr är det väldigt svårt att ge andra råd i en sån här fråga, då det är helt och hållet upp till en själv hur många och vilka man vill ha som brudtärnor. Du kan självklart ha fem brudtärnor likaväl som du kan ha en, två eller ingen. Själv hade jag två brudtärnor, en brudnäbb och maken hade fyra marskalkar.

    Vissa har gjort så att dom delat ut andra uppdrag till några av vännerna, när dom velat involvera många i bröllopet, men inte velat ha så stort brudfölje. Tex kyrkvärdinna, solist, toastmadame eller liknande.

    Jag håller med LindaCalle, om du berättar lite mer om vilka det är som du funderar över, er relation, varför du vill att dom ska vara tärnor och varför du känner att du måste välja och inte kan ha alla fem som tärnor.


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 4 Jan 11:50
    #3

    Måste man ha någon alls? Jag har ingen tärna what so ever Skrattande


  • Äldre 4 Jan 21:34
    #4

    Hej!

    Jag har haft precis samma dilemma som du!
     Jag har 4 vänner som står mig väldigt nära, och 2 systrar. Systrarna är självklara tärnor.
    Jag gick länge och funderade på hur jag skulle göra, och tänkte "man kan väll inte ha 6 tärnor"
    Men nu har jag äntligen bestämmt mig och det känns som en jättelättnad.
    Jag ska ha alla 6 =)
    Det känns inte mer än rätt, och vad är nackdelen? Om folk tycker det är "luciatågsaktigt" i kyrkan så spelar det inte mig någon roll. Det känns jättekul och jag kan äntligen slappna av och se det roliga i hela tärn-grejen nu.
    I USA är det vanligt med 5-8 tärnor, så jag ser inga konstigheter med det alls! Det är dessutom eran dag så strunt i vad folk tycker =) Lycka till / M

  • Äldre 5 Jan 02:20
    #5
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-04 11:50:10 följande:
    Måste man ha någon alls? Jag har ingen tärna what so ever Skrattande
    Klart man inte måste :)
Svar på tråden Jag kan inte välja brudtärna...