Hur mycket kostar din ring?
Jag får nästan dåligt samvete för att jag tokfallit för en mycket dyrare ring än vad som var tänkt ifrån början. Schalins Neapel kostar drygt 15000 kr.
Vad kostar era ringar?
Jag får nästan dåligt samvete för att jag tokfallit för en mycket dyrare ring än vad som var tänkt ifrån början. Schalins Neapel kostar drygt 15000 kr.
Vad kostar era ringar?
Förlovningsringarna minns jag inte vad de kosta, kanske ca. 3000kr/st
Vigselringen kostar ord. pris 10298kr men då guldfynd hade kampanjer för de hade jubileum så fick man rabatt + att jag sålde guld till dem så blev slutpriset ca. 5400kr. Mer än så ville jag inte lägga på en ring så är glad att jag passa på när jag kunde köpa en ring jag verkligen ville ha.
Jag har fått min mamma & pappas gamla ring, otroligt vacker med små safirer och små diamanter, i gult guld. Sen har vi lämnat in min och sambons gamla förlovningsringar och smält ner dom till min nya förlovningsring, sedan köper vi en helt ny till sambon. Allt som allt går det på ca. 7000:-, mest M2B.s ring som kostar =)
Min förlovningsring kostade drygt 8000 kr. Vigselringen har jag inte valt ännu. Vi valde att prioritera ringar eftersom det är en av få saker som finns kvar efter själva bröllopsdagen, men alla gör självklart som de själva vill.
Jag hade visserligen lika gärna kunnit falla för en ring som kostade 1000 kr eller 15 000 kr, men min ring känns verkligen rätt! Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du fallit för en dyrare ring än vad ni tänkt från början, så länge ni känner att ni har råd med den. Kanske kan ni prioritera om i er budget i så fall?
Min förlovningsring kostade omkring 20 000 kr, och m2bs kostade ungefär hälften av det. En stor investering absolut, men då är det också våra drömringar och helt handsmidda. Jag tycker som många andra, att man ska välja den ring som känns RÄTT, oavsett pris. Jag har t.ex. valt en ring som förmodligen ser billigare ut än vad den är, det är inget överdådigt "blingbling" det handlar om utan snarare arbetskostnad för genomtänkta detaljer.
Köp om du känner att du inte behöver pengarna till något annat.
Min dyraste kostade 22.000 och valdes av min make så jag behövde inte få dåligt samvete : )
Min förlovningring fick jag av fästmannen när han friade påväg till NY i april 2012, det är en enstensring på 0,5 carat som kostade 36000 kronor. Vigselringen har vi just beställt och den har 7 stenar på totalt 0,99 carat och kostar 24000 kronor. Mannens har en ring nu och kommer även han ha 2 ringar.
Vet faktiskt inte, min blivande köpte en enstensring till mig när han friade. Tror den kostade runt 20-25 000 kr. Den är vintage så en ny med samma sten hade kostat mer. Min vigselring var lite klurig att hitta en fin som passade ihop med förlovningsringen. Hade världens föac när jag råkade hitta en ring på en pantbank för 1000 kr. Älskar mina ringar, viktigast var inte priset och visst tyckte jag att han gav mig en väldigt dyr ring, vilket han inte hsde behövt. Men jag älskar den verkligrn :)
Vi beställde 4 silveringar.
Han en hamrad 6 mm
Mina
en hamrad med text på sidan, en slät med ett hjärta och en hamrad med stenar runt om.
Då jag testat dom ett par gånger valde jag att anv de två första, sätta in 6 stenar i den hamrade med text och även sätta ihop dom så att dom inte ska röra sig mot varandra.
Med omarbetning och allt tror jag att ringarna gick på ca 7500 kr sammanlagt