• Cakes

Checklista?!

Hej, 

Nu är det mindre än ett halvår kvar tills jag och min sambo ska gifta oss. Hittills har allting flutit på totalt smärtfritt men nu börjar stressen infinna sig lite grann. Framförallt eftersom det känns som om det är hundra saker att hålla i huvudet.

Som hjälp googlade jag på checklistor inför bröllopet men då ingen tycktes innehålla allt har vi nu tre stycken, sjukt förvirrande! Och hela tiden kommer jag på småsaker, "oj, vi får inte glömma kaffét" och så vidare... när handlar man sånt liksom? ;)

Undrar om det finns någon som vill dela med sig av sin checklista eller tipsa om någon som är bra/innehåller allt? Känner att jag vill försöka hålla kvar lugnet men måste sortera upp mina tankar på något bra sätt :)

Kram 

• Svar på tråden Checklista?!
  • karamell

Jag känner likadant, det är ett halvår kvar för oss också. Börjar drömma stress-drömmar :P hehe
    Jag har gjort en lista på alla saker som måste göras, och hur lång tid innan de ska göras, samt vem som ska göra dem. 
    Sen får man försöka så gott man kan att slappna av på dagen och försöka bara låta allt flyta på.
    Sen tänker jag att går något fel så gör det det, man får inte stressa sig upp i det hela så mkt så man glömmer bort att njuta av dagen. Dessutom tänker jag att det är ändå våra vänner på festen, och inte en nobell fest där allting måste vara rätt till punkt och prick (då blir jag genast lite lugnare)

Lycka till! / M 

• johbeh

Samma här!! Paniken har sakta krupit inpå ... Checklista tips uppskattas

• stormhelen

Jätte svårt med att säga vad som är en bra cheklista, men jag tycker att den dom har här på BT är helt ok som en grund mall. Jag kopierade den och har lagt till - samt tagit bort punkter för att listan ska bli mer anpassad efter våra behov.

Här är iaf en länk till BT:s cheklista.

www.brollopstorget.se/Vigsel/1.1202916-verktyg-planering-och-checklista

Det har funnits en del sådana listor i olika bröllopstidningar (kommer säkert att komma i kommande tidningar också) som varit bra, där jag har hittat punkter som jag infört i min cheklista.

• Cakes

Tack så mycket! Denna tyckte jag faktiskt var ganska bra, ska genast skriva ut den :)

Svar på tråden Checklista?!