• ev2013

Går den att sy in?

(postat i en annan tråd, men skapar en ny oxå, i hopp att få lite mer tips ;)

Köpte en klänning på nätet, var dock några stl för stor... så skulle behövas sy in den... är det möjligt, på ett snyggt och inte allt för dyrt sätt?
    På bilden håller jag in klänningen ca 1 dm...så ganska mkt som behövs tas in....

Tips mottages gärna på bra sömmerskor (som helst kostar skjortan)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-02 22:32
    Bor i gbg trakten...
  • Svar på tråden Går den att sy in?
  • karamell

Vet inte var du bor men är det Stockholm så har jag har fått tips om bridal house i solna (huvudsta) tänkte gå dit för att sy in min, de verkar kunna göra det mesta och vara duktiga.

/M 

• ev2013
    karamell skrev 2013-01-02 22:23:24 följande:
    Vet inte var du bor men är det Stockholm så har jag har fått tips om bridal house i solna (huvudsta) tänkte gå dit för att sy in min, de verkar kunna göra det mesta och vara duktiga.

/M
    Tack för tipset, men bor tyvärr på andra sidan landet, gbg trakterna. Hoppas att du blir nöjd med din klänning!
  • Sjörå

Det skulle underlätta om du talar om i vilken stad du bor. Då är det enklare för oss att hjälpa dig.

• ev2013

oj det tänkte jag inte på ;) Göteborg, så göteborg med omnejd ;)

• Sjörå

Jag har anlitat Atelje Ingri i Västa Frölunda ett antal gånger. Inte för något så komplicerat som att ta in en brudklänning utan för lite enklare saker som att lägga upp ärmarna på en skepparkavaj. Hon är duktig sömmerska och det brukar vara kö till henne. Du kan prata med henne och se vad hon säger. Adressen är
    Turkosg. 46, 421 50 VÄSTRA FRÖLUNDA 031 - 49 10 28

Svar på tråden Går den att sy in?