• Fröken Finemang

det här med släp, underkjol och fest..

jag har två alternativ på klänningar:

denna:
    www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Sweetheart-Court-Train-Taffeta-Tulle-Wedding-Dresses-With-Ruffle-002011428-g11428

eller denna:
    www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Sweetheart-Court-Train-Taffeta-Tulle-Wedding-Dresses-With-Ruffle-002011428-g11428

den rosa klänningen (jag ska ha en ivory i såfall) där behöver jag inte oroa mig, men den andra, där har jag köpt en underkjol med två ringar, där ringarna är för hela släpet, alltså inget som då lätt skulle kunnas bindas upp ("bustle? grejjset)..

Jag har en fundering att byta underkjol (TYP den här:www.tradera.com/petticoat-dress-exklusivt-underkjol-klanning-med-slap-110001-auktion_343226_171361329)  efter vigseln om jag har den med chapelsläp. så jag "bara har tyll".. MEN! om jag inte gör det, alltså hur har ni andra gjort, det måste väl finnas nån :) som haft släp, med underkjol med samma släp..

Sätter jag mig på en stol med underkjolen på så får jag alltihopa i ansiktet..PLUS att jag tar upp typ en meter sittplats bara för känningens skull.. Min blibande  (och min svärfar haha) skulle  alltså ha typ hela min klänning i sina knän.. 

alltså, säger ni: byt underkjol, elller ha ingen underkjol alls, eller vad säger ni? 

• Svar på tråden det här med släp, underkjol och fest..
  • daniiel

Jag säger byt underkjol om du känner att klänningen känns för "liten" utan underkjol helt, om du känner att det är värt några extra slantar och du har tid att byta. Annars, var utan underkjol under middagen :)

• Fröken Finemang
    daniiel skrev 2012-12-30 10:48:08 följande:
    Jag säger byt underkjol om du känner att klänningen känns för "liten" utan underkjol helt, om du känner att det är värt några extra slantar och du har tid att byta. Annars, var utan underkjol under middagen :)
    jag tänker att de kan va coolt och byta,  mormor (sömmerskan) å jag har planer påa tt överaska med en rosa tylldröm :) 

Och mamma säger att hon kan mötas oss nånstans efter kyrkan innan vi kommer fram å hjälpa mig hoppa ur ena kjolen och i den andra.. så jag gör nog så, om jag nu tar chapelsläpet.. 
Svar på tråden det här med släp, underkjol och fest..