• PimPim83

Behöver hjälp ang Lilly-klänning!

Jag är sugen på att beställa denna klänning från Lillys hemsida. Tyvärr finns ingen återförsäljare i närheten av där jag bor så jag kommer inte kunna prova den först. Enligt storlekstabellen på hemsidan är jag en stl 38 när det kommer till midjemått och höftmått, men stl 40 när det gäller måttet över bysten. I stl 40 är dock höftmåttet över 10 cm för stort!
    Det är snörning i ryggen, tror ni man kommer kunna snöra åt den här typen av klänning så att den ändå passar? Jag tror inte att det är värt att chansa på stl 38 för då kommer den vara alldeles för trång över bysten.

Ska man våga beställa? Det är 14 dagars returrätt, men returfrakten är tydligen dyr.

Jag undrar även om det finns någon med sykunskaper som vågar sig på att svara på om den här typen av klänning går att sy in? Det är trdligen applikationer med pärlor på överdelen och jag får för mig att det är svårare att sy in så att det blir fint då.
  • Svar på tråden Behöver hjälp ang Lilly-klänning!
  • jossanamir

Hej! Jag har köpt mig en klänning från Lilly's och jag var en 38 när det gällde deras klänningar, förutom den jag valde där bysten var för liten i 38:an. Jag gick då upp till 40:an och fick snöra åt den så mycket det gick och den sitter minst lika bra över midja och höfter. Jag vågar ju självklart inte gå igod för att din klänning kommer vara likadan, men ville ändå dela med mig av min erfarenhet! Sen går den ju alltid att sy in om det skulle vara för stort, dock svårare att göra den större (i ditt fall vid bysten) om man köper en förliten klänning.

• PimPim83

Tack så hemskt mycket för svaret!

Ja men då vågar jag kanske att beställa. Blir det inte bra trots maximal snörning får jag väl ta klänningen till en sömmerska och se om den går att sy in. Precis som du säger är det nog lättare att sy in den än att göra den större. Så jobbigt när man ligger mellan två storlekar... Det är bara så bra pris på den här klänningen just nu att jag känner att jag inte kan låta bli att beställa, jag måste chansa. I värsta fall får det väl bli en retur.

• jossanamir

Håller tummarna för att det blir bra!

Svar på tråden Behöver hjälp ang Lilly-klänning!