• ojsan

lokal för litet sällskap - örebro

Hej Vi har precis börjat planer vårt bröllop i Örebro och söker nu tips på lokaler som passar för ett litet bröllop. I första hand så letr vi efter bara lokal där man kan sköta resten själv. Vid räknar med att vid kommer att vara runt 20 personer och vill därför ha en lokal som känns mysig när man är så få. Tacksam för alla förslag!

• Svar på tråden lokal för litet sällskap - örebro
  • kitkät

Förutom att lokalen ska rymma 20 pers, har ni några andra krav på lokalen? Jag tänker på läge, utrustning osv? 

• ojsan

Nej egentligen inte. Vid har precis börjat planera så smått så har väl inte exakt klart för oss hur vi vill ha det. Vid är öppna för både centralt belägna lokaler eller en bit utanför, majoriteten kommer att komma till bröllopet i bil så avstånd är inget jätte problem. Vore bra om det fanns bord och stolar men är inget stort problem om det är helt tomt heller Så ös på med tips om du har några :)

• kitkät

Jag förstår det som att ni vill ha en lokal dit ni kan ta med egen mat och dryck, eller? Och då blir det tyvärr lite svårare, vi hade samma problem när vi var ute efter en lokal. Men jag googlade lite och fann detta: www.sverigesfestlokaler.se/festlokaler-i-oerebro-17.asp, däremot vet jag inte om man får ta med egen mat och dryck till respektive festlokal. Ni kan ju ringa runt och höra? 

Men Brunnsparken har en festlokal som heter Brunnen, och det verkar som man får ta med sig egen mat och dryck. Den får man hyra till t ex konferens eller bröllop. Det är ett timmerhus, jätte mysigt ser det ut som. Och på deras hemsida står det ett nummer dit man kan ringa om man vill boka lokalen. Så du kan ju ringa och höra! För bokning, ring: 019 24 00 66. 

Brunnsparken har även en annan lokal som heter Odinslund, som kanske går att hyra? Telefonnumret dit är 019-244010. 

Annars kan ni ju höra med t ex ÖBO eller någon annan hyresgästförening, om ni får hyra lokal från dom, om ni bara vill ha en tom lokal?

Karlslunds Herrgård är ju fint, men jag tror att mat och dryck måste komma från dom.  

Svar på tråden lokal för litet sällskap - örebro