• Vinterflickan

Gift mig borgeligt i hemlighet men vill nu ha ett litet överraskningsbröllop...

Jag behöver all hjälp jag kan få av er bröllopskunniga!! :)
    Jag och min sambo gifte oss borgerligt i samband med att vår dotter föddes. Ingen annan var med och såklart är alla besvikna för att det inte ställdes till med någon bröllopsfest. Jag vill gärna ha en fest, men vet inte hur vi ska få till det. Kan man gifta sig i kyrkan även om man på papperet redan är gift? Vi ska ha dop till våren, kanske man skulle kunna slå ihop något då?

Jag behöver massa tips och råd, känner mig helt tom på ideér! :)

• Svar på tråden Gift mig borgeligt i hemlighet men vill nu ha ett litet överraskningsbröllop...
  • Vinterflickan
    PimPim83 skrev 2012-12-21 10:47:16 följande:
    Är du redan gift borgerligt kan du inte gifta dig igen utan att skilja dig emellan. Däremot kan ni förnya era löften. Här kan du läsa mer: www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=648084

Kan ni inte bara ställa till med en försenad bröllopsfest utan att "gifta er igen" så att säga? Om det nu är festen som är det viktiga.
    Jo, absolut. En bröllopsfest hade vi gärna velat ställa till med.
    Men hur lägger man upp det på ett fint sätt? Tips på det?
    Vill ju inte att folk tror att vi gör det bara för att få presenter, utan bara för en kul grej och att ha det gjort.
    I samband med detta vill vi såklart ge varandra ringar, då det inte blev så när vi gifte oss hos kommunen.
  • daniiel

Ni kan ju skriva i inbjudan att ni inte vill ha presenter? Då lär väl ingen tro att det handlar om det ;)

Annars är det bara att planera på som ni vill. Hyr ett slott, ha 3-rätters frackmiddag eller ha en trädgårdsfest. Det är helt och hållet upp till er :) För att det ska kännas mer som en bröllopsfest, så kan du ju bära vit klänning och ni kan bjuda på bröllopstårta.

Det är bara att skriva i inbjudan att ni gifte er den XX/XX och nu vill fira detta med att bjuda in till bröllopsfest :) Det behöver inte vara så komplicerat.

• CoG

Klart det går jättebra att bjuda in till fest i efterhand och skriva på inbjudan att ni inte vill ha några presenter.
    Och en ringväxling inför alla borde väl gå att få till så att alla som missade att ni gifte er ändå får känna att dom varit med om det viktigaste :)

• Kjell Präst

Det går ju också att få en välsignelse över borgerligt ingånget äktenskap. Som en vigsel minus löftena och frågorna, typ

Svar på tråden Gift mig borgeligt i hemlighet men vill nu ha ett litet överraskningsbröllop...