• ungbru­d
    Äldre 19 Dec 21:17
    3287 visningar
    10 svar
    10
    3287

    tärnklänning för gravid

    Hej

    Jag ska vara tärna på min bästa väns bröllop och hittar igen fin klänning.
    Jag kommer vara i ca v 31 när bröllopet är i maj. Någon som kan hjälpa mig
    Den ska vara ljusrosa och kanske visa min fina mage lite, alltså inte så där jättelös så att jag känner mig som ett tält :P

    All hjälp uppskattas!! 

  • Svar på tråden tärnklänning för gravid
  • Äldre 19 Dec 21:57
    #1

    JenJenhouse har en massa fina klänningar och om du tittar på empirmidja och inte extremt kort så borde du kunna ha de flesta=)

  • Äldre 19 Dec 22:41
    #2

    Jag tycker den här klänningen är väldigt söt, www.proud.se/&kategoriid=22&id=1052


  • ungbru­d
    Äldre 19 Dec 23:25
    #3

    Jo den va söt men skulle gärna ha en lång...
    hittade en men den blir nog svår att göra stor i magen eller vad tror ni
    www.lightinthebox.com/sv/bria---afton-av-chiffon_p112453.html 

  • Äldre 20 Dec 03:05
    #4

    Okej. Ja, det stod ju inte i TS om det var en lång eller kort du var ute efter och vanligtvis är det inte så hög klädkod så aftonklänning behövs, därför antog jag att den skulle vara knälång :)

    Nåja, klänningen du hittat på Jenjen var fin, men jag tror att den kan vara lite för bred i midjan (pärlorna där eller vad det är) för att passa en gravidmage. Eftersom du kommer vara så pass långt gången, så kommer nog magen vara väldigt rund och fin :)

    Här är några andra, som alla går att få i ljusrosa.
    www.lightinthebox.com/sheath-column-spaghetti-straps-floor-length-chiffon-wedding-dress_p276307.html
    www.lightinthebox.com/sheath-column-halter-floor-length-chiffon-wedding-dress_p252823.html
    www.lightinthebox.com/Sheath---Column-Empire-Halter-Ankle-length-Chiffon-Maternity-Wedding-Dress--WSM0219-_p249436.html
    www.lightinthebox.com/Sheath--Column-Straps-Floor-length-Chiffon-Over-Elastic-satin-Maternity-Bridesmaid-Dress-FSL0847-_p248584.html
    www.lightinthebox.com/Sheath--Column-V-neck-Floor-length-Chiffon-Over-Elastic-satin-Maternity-Bridesmaid--Wedding-Party-Dress-FSL0848-_p248568.html

    Men en klänning i empiremodell, alltså med skärningen just under bysten, bör passa :)


  • ungbru­d
    Äldre 29 Dec 21:38
    #5
  • ungbru­d
    Äldre 29 Dec 21:46
    #6

    Nu hittade jag en till som står att det är till gravida men den är fel färg, tror ni den går att färga till ljusrosa
    www.ebay.com/itm/XL-CORAL-BROWN-Maternity-Formal-Evening-Ball-Gown-Wedding-Cocktail-Party-Dress-/281042528063&hash=item416f70a73f 

  • Äldre 29 Dec 23:08
    #7

    Det beror på vad du menar med ljusrosa. När man färgar över en annan färg blir ju slutfärgen alltid mörkare och det ser ut som klänningen är lite för mörk för att resultatet efter en överfärgning ska kunna kallas ljusrosa (i mina ögon). Det är svårt att veta hur lätt den är att färga, jag hittar inte vad det är för tyg material på tyget och det spelar ju stor roll för hur lätt det är.


     


    Men det verkar som de syr upp dem i andra storlekar på beställning, så varför inte kontakta dem och fråga om en annan färg?

  • Äldre 30 Dec 09:18
    #8

    Hur mycket får den kosta? Brudbutiker i sverige vet jag att vissa köper in en vanlig tärnklänning och syr om så de kortar midjan till att sluta under bysten istället. Dock blir ju det en dyrare historia än att köpa på nätet förstås.

  • ungbru­d
    Äldre 30 Dec 18:47
    #9
    majjja skrev 2012-12-30 09:18:17 följande:
    Hur mycket får den kosta? Brudbutiker i sverige vet jag att vissa köper in en vanlig tärnklänning och syr om så de kortar midjan till att sluta under bysten istället. Dock blir ju det en dyrare historia än att köpa på nätet förstås.
    Tror du att det går med klänningen över att göra de ändringarna? för mammas vän är nämligen sömerska och hon brukar inte ta mkt betalt med en symbol summa

    www.ebay.com/itm/New-Blue-Chiffon-Lace-Bridal-Evening-Dress-V-neck-Formal-Gown-Empire-Prom-Dress-/130816004828&hash=item1e753dd2dc 
  • Äldre 2 Jan 15:02
    #10

    Jo det tror jag, om det är länge kvar tills bröllopet kan ni ju köpa en storlek större så de inte hinner bli för trånga. Himla fin klänning du hittat

Svar på tråden tärnklänning för gravid