• aviman

vilka är barn?

Det finns nog ingen 18åring som beter sig som ett störigt barn på ett bröllop. De flesta 18åringar idag är nog begravda i sina mobiltelefoner, på facebook/instagram och what not.

Vi valde också att inte ha några barn på bröllopet, och valde då alltså bort alla som behöver konstant tillsyn och/eller kan störa vigsel eller fest med skrik och liknande.
    Min kusin som är 11 fick vara med, han klarar sig själv och gick runt och minglade med gästerna precis som vilken gäst som helst. Min andra kusin som var 17 åkte hem tidigast av alla för att vara med sin pojkvän istället.

I mina ögon, är barn några som behöver tillsyn, några som handlar utan att fundera över/tar ansvar för ev. konsekvenser.
    Dessa barn skulle jag inte vilja ha med på vårt bröllop, och det hade vi ju inte heller.

Varken en 15åring eller 18åring behöver ju tillsyn. Men du får väl fundera över anledningen till varför du vill ha barnfritt. Om du inte tycker att de ska utsättas för alkoholiserade vuxna så är ju 18 år en logisk gräns.
    Om du inte vill att de ska störa under vigsel och fest så KAN ju allt över 10 vara okej. Det är ju väldigt individuellt.

Lycka till! Och det blir nog bra oavsett! Glad

Svar på tråden vilka är barn?