• hsmamm­a
    Äldre 16 Dec 13:45
    2593 visningar
    8 svar
    8
    2593

    Bröllopsfest eller inte

    Vi har bestämt oss för en eftermiddsagsvigsel m kallbufe. Men jag velar fram och tillbaka om vi ska ha fest eller vara själva på kvällen Ni som inte valde att ha fest, kändes det rätt även efteråt?

  • Svar på tråden Bröllopsfest eller inte
  • Kroati­en2013
    Äldre 16 Dec 13:51
    #1

    Tycker det låter lite som en slags fest. Om ni gifter er på eftermiddagen kanske kl 16 och sen mat ngn timme senare (spelar ju ingen roll om det är kall eller varm) och antar att ni ska ha lite vin etc till med. Vad menar du med fest? är det musik och dans efter middagen?

  • hsmamm­a
    Äldre 16 Dec 20:09
    #2

    vigseln kommer vara kl 15. Är nog i lokalen ca 1630. Vi tänkte smita runt 20, för att själva få njuta av kvällen. Men som sagt jag velar om vi istället ska ha en fest hela kvällen. Tänkte då köra kall buffe, vin å öl, snacks, ngn nattamat. Men vet inte riktigt om vi vill. Vad hade ni?

  • Kroati­en2013
    Äldre 16 Dec 20:21
    #3
    hsmamma skrev 2012-12-16 20:09:22 följande:
    vigseln kommer vara kl 15. Är nog i lokalen ca 1630. Vi tänkte smita runt 20, för att själva få njuta av kvällen. Men som sagt jag velar om vi istället ska ha en fest hela kvällen. Tänkte då köra kall buffe, vin å öl, snacks, ngn nattamat. Men vet inte riktigt om vi vill. Vad hade ni?
    Vi är inte gifta än, men vi kommer bara ha ett litet bröllop utomlands så för vår del blir det vigsel och middag bara. då det är många barn med känns det som om det räcker. Gifter oss vid 17 och middag vid 19.  Sen kommer vi att sova på hotellet där vi ska ha middagen o på så sätt få tid för oss själva.
  • maxmam­ma
    Äldre 16 Dec 20:23
    #4

    en liten fundering, om ni har för avsikt att smita kl 20. o lämna gästerna själv kanske det räcker med mat o dryck ngra timmar.

    skulle jag gå på nåns bröllop o de aviserar att de ska ha fest o sen drar så tidigt skulle jag nog tycka det kändes lite snopet.

    då behöver ni väl ingen nattamat o sånt om ni ska dra o gästerna blir kvar, har en känsla av att åker ni så åker väl gästerna hem då oxå i samma tid ungefär??

    det är ju ni som är det stora dragplåstret för festen om man ska se det så.

    kom i håg nu att detta var min personliga reflektion av det här upplägget, jag säger inte att jag har rätt i detta men inte fel heller.

    alla ska göra som det passar dem bäst.

    jag o min m2b viger oss kl 16.00, blir klar kring 16.45, fotgraferas under någon timme med barnen o våra föräldrar o tärnan o marskalken.

    det blir lite vinbål o småtugg kring 18.00 förrätten kring 18.15 och varmrätten kring 19.00, kaffe o fikabröd o tårta kring 21.00 skulle jag tro.

    vi ska inte ha fest i den bemärkelsen med liveband eller dj, vi väljer att ha spotify lista som spelar musik o så länge folk känner att de vill vara kvar är vi kvar oxå men räknar nog lite kallt med att de flesta inkl oss själva gör kväller kring 23-24tiden.

    eftersom det är våran "glans o glamour" kväll vill vi vara kvar o njuta av den så länge folk orkar o vill vara kvar.

    vi drar på en mini resa med barnen i slutet av våren o sen en resa på hösten bara jag o älsklingen o njuter av varandra.

    kanske ordnar nån större "bröllopsfest" med grillbuffé för de som inte är bjudna till bröllopet o firar på det viset med dem. 

  • hsmamm­a
    Äldre 16 Dec 20:31
    #5

    Blev en missuppfattning. Antingen åker vi kl 20, el så har vi fest

  • Äldre 16 Dec 20:37
    #6

    Vi är inte gifta ännu men vi kommer "bara" att ha middag och ingen fest. Vi vill ha kvällen för oss själva. Känns helt rätt för oss. Om ni ångrar er efterår om ni inte hade fest så kanske ni kan ha en försenad bröllopsfest på er första bröllopsdag? En tanke bara.


  • maxmam­ma
    Äldre 16 Dec 20:41
    #7
    hsmamma skrev 2012-12-16 20:31:46 följande:
    Blev en missuppfattning. Antingen åker vi kl 20, el så har vi fest
    aha okej jag fattade fel där ber om ursäkt för det.

    varför inte ställa till med en fest med vänner o familj o så i efterhand? kan bli hur bra som helst ju. 
  • Mmmari­a
    Äldre 16 Dec 20:58
    #8

    Jag känner inte er, men jag och min man hade middag och sedan fest med disco och det var så roligt. Vi ville helst inte gå hem alls, men stället stängde kl 2. Hela dagen och middagen gjorde mig på så bra humör så att gå hem tidigt var inte att tala om. Jag ville ta till vara på varje sekund av bröllopsfesten. Vi fick ju mysa för oss själva morgonen efter. Däremot hade jag inte velat bli för berusad och bakis dagen efter. Då hade det inte varit lika mysigt.


    Obs vi uppskattar annars hemmahelger och festar bara några ggr per år, så vi är inga partymänniskor i övrigt.

Svar på tråden Bröllopsfest eller inte