• CaMillan

Är det för naket?

Är "bara" inne i planerings stadiet för förlovning men precis som alla(?) tjejer har jag min drömklännig.
    Jag gissar på att jag kommer behöva speciall beställa den, men vad tror ni? Är det för naket för en bröllopsklänning?

OBS! Bilderna är inte mina, det är insprationsbilder jag hittat lite överallt på nätet och har nersparade på datorn, vet alltså inte exakt vart jag hittat alla bilder...

Ryggen på klänningen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-14 16:15
    Glömde en bild... Finns i första inlägget!
  • Svar på tråden Är det för naket?
  • CaMillan

Jag glömde ju flera bilder .... -.- Tryckte på fel kanpp....

Kläning som är lång bak och knäkort

• CaMillan

Och nått liknande framtill

• CoolJen

Med alla tre grejerna blir det för mycket tycker jag, det ska ju vara smakfullt också.

• CaMillan

CoolJen skrev 2012-12-14 16:33:17 följande:

Med alla tre grejerna blir det för mycket tycker jag, det ska ju vara smakfullt också.

Om man har så här fram till då? Alltså byst delen och halsen.
    I vitt då förstås...

• MH2014

tycker du kan ha alla varianter du visat, men inte i samma klänning dock! Och det går ju inte ritningsmässigt heller, då du visar flera olika stilar :)

Jag själv kommer nog inte (vet ej än, inte provat än) välja en "traditionell". Hade ex den du visar med kort fram och längre bak som alternativ,,men nu blir det vntar bröllop här så då känns det för somrigt, annars tycker jag det är jätte fint och framhäva ett par grymt snygga skor istället för accessoarer!

• Boringbrick

Tyckte nog att en blandning av öppna ryggen och framsidan i spets skulle kunna se gulligt ut ihop. Kanske även kort där fram och långt där bak. Jag tror att ett bra sätt att tänka för att det inte ska bli för naket är att: Är den öppen/låg i ryggen så har man inte låg ringning där framme och är det låg ringning fram så kanske man inte ska ha öppen/låg  rygg. Bara en tanke ;) 

• sandri

Man ska ha exakt vad man känner sig trygg med! Du ska ha klänningen på DIN stora dag! 
    Om man inte är jätterädd för alla andras åsikter så  är det bara fantasin som sätter gränser!

• Kroatien2013

Till en så öppen rygg kanske det är snyggare med mindre ringning fram, typ båtringning. Men jättefina klänningar allihop.

• darkHorse
    sandri skrev 2012-12-15 10:00:57 följande:
    Man ska ha exakt vad man känner sig trygg med! Du ska ha klänningen på DIN stora dag! 
    Om man inte är jätterädd för alla andras åsikter så  är det bara fantasin som sätter gränser!
    Om man har ett kyrkligt bröllop bör man även respektera kyrkorummet. De flesta präster har inte synpunkter på bara axlar, men att visa för mycket hud anses respektlös i de flesta religiösa sammanhang.

TS: Tror den öppna ryggen i kombinationen med spets framtill kan vara jättesnygg. Sen kanske det kan vara bra att hitta en klänning med hög ringning OCH kort där fram så att du kan kolla hur det ser ut. Lycka till!
  • Grodprinsens brud

Har för mig att det finns någon "gyllene moderegel" som säger att har man lite tyg nertill så ska man ha mer täckt upptill och tvärtom, naket upptill så ska det vara täckt nertill.. Känns som en hyffsat bra regel tycker jag. För min del blir alla tre i kombination alldelels för naket men så ska jag ju ha spetstäckta axlar, täckt rygg och hel klänning nertill =)

• CaMillan

Tack alla för er svar Skrattande Som sagt det är ju ett tag kvar Flört

• Chicita

Jag som syr mycket kan peka ut ett par problem rent tekniskt alltså, med att ha djupa urringningar både fram och bak. Och det är att om inte passformen är 100% perfekt (och ibland räcker inte ens det) så glider klänningen av axlarna när man rör sig.
    Och att gå runt och känna att "oj skit, nu halkar den av igen" bidrar inte till att man är avslappnad och glad direkt på sin dag.
    Så om du vill ha bar rygg + urringat fram så behöver du ju något liknande det på bilden i första inlägget som håller ihop allt.
    Men jag skulle nog säga att tillsammans med den första bilden på urringningen som du gav så skulle jag nog tycka att något sånt här skulle vara snyggast (och mest praktiskt).

Men jag skulle nog hellre kombinerat det med framsidan från den röda klänningen istället Flört

Svar på tråden Är det för naket?