• Emmalinnea

Jag har hittat KLÄNNINGEN!!! Behöver tips!

Seductive Mermaid White Cap Style Sweetheart Satin Overlay Lace Sweep Train Wedding Dress (MWD-002) Silhouette:  Mermaid Neckline: Sweetheart Waist: Natural Hemline / Train: Sweep Train Sleeve Length: Sleeveless Back Details:Zipper Fabric:Satin,Lace Shown Color: White (color may vary by monitor.)

Vad ska man ha för underkläder?? Jag har lite mammmage inte mycket men vill ändå bli lite slimmare. Jag vill gärna ha en bh med lite fyllande effekt men det  är väl bara freebra man kan ha till denna va?

På dinobridal sa dom att ingen underkjol behövs vad tror ni?

Kommer jag passa i denna klänningen??? Jag älskar den men jag vet inte om jag passar i den. Kan jag skriva mina mått å så ser någon om jag är i bra formför en sådan klänning?

• Svar på tråden Jag har hittat KLÄNNINGEN!!! Behöver tips!
  • Emmalinnea

Föresten är dinobridal bra?

• eml33h

Rätt svårt att svara på din fråga när man inte vet hur du ser ut.
    Ang underkläder så borde freebra funka bra. Och slimmande trosor.

Jag beställde min från dino och jag är supernöjd!

• Emmalinnea
    eml33h skrev 2012-12-14 09:11:57 följande:
    Rätt svårt att svara på din fråga när man inte vet hur du ser ut.
    Ang underkläder så borde freebra funka bra. Och slimmande trosor.

Jag beställde min från dino och jag är supernöjd!
    okej va roligt jag är kär i denna klänningen och nu är det ju 50% rabatt så jag kommer nog slå till trots att det är 6 månader kvar till bröllopet :)

• lurigmumin

Jag skulle nog rekommendera dig att gå och prova en liknande modell. Mermaid-modeller kan vara lite svåra. Jag provade flera olika och det såg väldigt olika ut beroende på vart själva kjolen börjar, det kan vara lite högre upp eller längre ner. Kan nog va svårt att avgöra hur du skulle passa i det bara utifrån dina mått. 

Men klänningen är fantastisk! Älskar den öppna ryggen 

• Emmalinnea
    lurigmumin skrev 2012-12-14 09:15:22 följande:
    Jag skulle nog rekommendera dig att gå och prova en liknande modell. Mermaid-modeller kan vara lite svåra. Jag provade flera olika och det såg väldigt olika ut beroende på vart själva kjolen börjar, det kan vara lite högre upp eller längre ner. Kan nog va svårt att avgöra hur du skulle passa i det bara utifrån dina mått. 

Men klänningen är fantastisk! Älskar den öppna ryggen 
    jag har prövat mermaid och dom har passat bra jag ser petite ut i dom  tycker jag hehe

timglasform har jag och är 162 + 10cm klackar på de, är smal men detta hjälper kanske inte så mkt hehe

• eml33h

Som lurigmumin sa, kan ju vara bra att prova innan.
    Men har du inte möjlighet att göra det så kör på om du har råd.
    Den lär ju inte kosta många kronor.

• MissHH

Underbar klänning!! Eftersom de är en öppen rygg så bör du nog ha en freebra om du inte är större än en C cupa för då orkar den inte hålla upp allt, sa dom till mig alla fall! :) Ja skulle nog ha en underkjol till, finns ju sånna me "fluff" bara nertill!! :)

• Emmalinnea

fast jag har tänkt att gåner 1 högst 2 kg till ska man dra bort en cm dåeller?

• Chicita

Det är bättre att gå till en sömmerska och få klänningen insydd. Än utlagd. Så beställ den storlek du har nu helt enkelt.

När det gäller cm till inch
    www.convertworld.com/sv/langd/Tum.html

Om du tycker att du behöver en underkjol sen när klänningen kommer så kan du alltid skaffa en då.
    Annars är det i typ den här modellen du ska ha
    viewitem.eim.ebay.se/US-11M1-Hoop-1-Layer--Mermaid-Wedding-Evening-Dress-Petticoat-Underskirt/181044023846/item 

• Emmalinnea

Okej! Tack såmycket allihopa :)

• Emmalinnea

föresten hur är den inbyggda bh:n i klänningen  på dinobridal?

• eml33h

Jag tycker den var bra, är ju liksom skenor å grejer insytt. Jag behöver inte ha nån bh under.
    Nu är ju min klänning inte alls lik din överhuvudtaget så svårt att säga hur det kommer vara i din.
    Min är i a-linjemodell, utan axelband och snörning bak.

Emmalinnea skrev 2012-12-14 11:12:19 följande:
    föresten hur är den inbyggda bh:n i klänningen  på dinobridal?
  • Emmalinnea

okej..:) 

Skrev du in arm widht och inside sleeve behöver jag göra det?
    inside sleeve känns ju onödigt 

• eml33h

Jag tog den storlek som var närmast mina mått och den satt perfekt, tack vare snörningen.
    Det där med mått har jag tyvärr ingen aning om :)

Svar på tråden Jag har hittat KLÄNNINGEN!!! Behöver tips!