• MissTC

Platina ringar i göteborg, HJÄLP

Mina ringplaner har helt gått i stöpet..

Nu undrar jag om det finns några som designat sina egna ringar i platina i göteborg?
    Någon som kan rekommendera någon bra guldsmed?
    Eller som har köpt platina överhuvudtaget i göteborg?

Vet att det inte är så lätt att få tag på platina..

• Svar på tråden Platina ringar i göteborg, HJÄLP
  • MissTC

Jo jag var där och kika.. Men jag vet inte.. Det kändes inte riktigt rätt och dom verkade inte vara speciellt intresserad av mig som kund kände jag.

Funderar på att beställa från england eller åka dit istället =)

• Loanne
    MissTC skrev 2012-12-19 10:55:41 följande:
    Jo jag var där och kika.. Men jag vet inte.. Det kändes inte riktigt rätt och dom verkade inte vara speciellt intresserad av mig som kund kände jag.

Funderar på att beställa från england eller åka dit istället =)
    Vad tråkigt! Nordstans Guld har varit enormt serviceinriktade när jag haft med dem att göra. Självklart vill man bli väl bemött när man ska göra ett så stort och viktigt inköp! 

Jag har inte koll på annat ställe i Göteborg som säljer platinaringar, finns säkert flera. Men att beställa från England låter som en bra idé och har du möjlighet att åka dit är det förstås ännu bättre!
  • MissTC

Jo dom var ju trevliga.. Men känslan av själv intresset i mig som kund fanns inte riktigt. Jag hade förstått om butiken var full av människor om dom inte riktigt hade haft tid. Men jag var helt själv i butiken så tid hade dom ju.
    Så det var lite tråkigt..

För som du skriver så är det ju ett ganska stort köp. Och platina är inte billigt heller. Och jag vet att kunder som
    handlar för dom summorna är viktiga för såna butiker. Så jag blev lite förvånad över att dom inte visade sig
    mer intresserade. Dom svarade på mina frågor men sen var det mer att - du kan väl kolla runt lite själv i butiken.

Aa jag funderar lite på diamonds 77 då det känns mycket billigare där. Jag vill nämligen ha en större sten
    men mindre vit. Pga dom som inte kan diamanter ser ändå ingen skillnad. Jag går lite emot dom svenska "reglerna" då jag vet att många här hellre vill ha så vit som möjligt..

• Loanne

Förstår vad du menar - man vill ju att expediten engagerar sig, visar olika modeller o s v. Blir man inte bemött på det sättet första gången man kommer in i en butik och visar intresse för att köpa en dyrare vara är det nog ganska liten chans att man kommer tillbaka. 

När det gäller diamanters vithet kan jag tycka att det ibland blir lite överdrivet stort fokus på det. Efter att ha haft en diamant som klassades som VS (av flera kunniga människor) men ändå hade inneslutningar som syntes med blotta ögat, så skulle jag hellre gå ner i color än i clarity. 

Hoppas att du hittar din ring och blir nöjd! 

• Bride2Be13

Någon som har erfarenhet av J Martin Johansson? Dom verkar tillverka egna smycken men jag har aldrig hört talas om dom innan jag såg reklam från dom på tvn nyss..

• MissTC

Aa ne du har så rätt i det du skriver.. Tyvärr kommer jag nog aldrig mer gå dit utan letar vidare på andra ställen..

Aa jag tycker oxå det är lite överdrivet det där med vitheten. Fast de är ju upp till var och en.. Jag hoppas med
    jag hittar en =)

J Martin Johansson, oj aldrig hört talas om.. Är det något att hänga i granen? hehe får googla lite på det..

• Bride2Be13

adressen är www.avenyn27.se 
    Det låter väldigt bra när man läser på hemsidan, men man vet ju aldrig... 

Svar på tråden Platina ringar i göteborg, HJÄLP