Rimligt pris för vigselring?
Vad är egentligen ett rimligt pris för en vigselring, vittguld och diamant? Verkar vara allt från 15-25 000kr uppåt. Vad kostade er ring?
Vad är egentligen ett rimligt pris för en vigselring, vittguld och diamant? Verkar vara allt från 15-25 000kr uppåt. Vad kostade er ring?
Det enda rimliga pris är vad du är berädd att betala
Bland min vänskapskräts finns det allt får små diamater runt 5000 till det med stora enstensringar som har betalat över 100 000
Min kostar enligt nordstans guld ca 17 000. Det var dock inte det vi betalade. Fick en massa rabatter. Kommer inte riktigt ihåg, men tror att vi betalade mellan 6-10 000 för den.
vad som är rimligt beror på hur mycket man har råd att lägga ut på en ring, vad man är beredd att lägga ut på en ring och det skiljer sig ju markant åt beroende på vem du frågar.
frågar du mig så säger jag allt mellan 2000-10.000kr för en förlovningsring/vigselring det är min åsikt.
Jag betalade 3000kr för min vigselring.
Visst hade jag haft råd att köpa en dyrare ring, men stora blingringar med enorma diamanter på ringe är inte min grej.
Andra som gillar stora diamantringar är säkert beredd att betala mer för en ring än vad jag är.och inget fel i det.
frågar du fröken johanna så säger hon kanske 1000-5000kr
och ställer du frågan till Lena så kanskehon säger 10.000-40.000kr
och petra kanske säger 40.000-120.000kr
vad tycker du själv är rimligt pris om du kollar i plånboken o bankkontot??
jag lägger hellre pengarna på kvalitets leksaker åt mina barn. hållbara o vettiga o även snygga kläder till oss
köpte en sadel åt min häst för 8500kr o det tyckte jag var mer värt än en ring.
andra kanske inte alls skulle kunna tänka sig att slänga ut 8500för en sadel åt en häst o tycker det är vansinnigt dyrt att lägga ut på för ett djur.
allt är relativt beroende på vem du frågar.
Tack för era svar, jag är 19år gammal min sambo några år äldre så jag (vi) känner att MAX 25000kr är rimligt för min ring, men helst mindre så klart. Det beror ju på, hittar man drömringen så gör man :) Vad brukar männens ringar gå på? hans blir ju väldigt enkel i vitt guld, det är mina diamater som drar iväg i pris.
Har kollat på ringar från Scalins men har inte så jättebra koll på vad priser ligger där, någon som vet?
min m2b tänker bara ha sin förlovningsring som vigselring, hade funderingar på att köpa en extra ring åt honom men han ångrade sig o vill bara ha en ring
jag däremot ska ha en aliancering i vitguld med 9 mindre brilliantslipade diamanter som vigselring
tycker ni har sund åsikt om hur mycket det får kosta o gärna lite mindre än det du skrev tyder på att du har bra insikt i vad man kan förävnta sig att lägga ut för en ring
Alla har ju olika referenser och olika plånböcker, jag hade inte nöjt mig med en ring under 5000:- men bryr mig inte ett dugg om vad andras kostar av någon anledning, min förlovningsring kostade 20 000:- kostar mina ringar tillsammans, (vilket ju är helt galet!) och min blivandes kostar 10 000:- förtvå.
Har kompisar som betalat 1500 och kompisar som designat egna för 100 000:- upp till var och en
Skulleskriva detta oxå:
Jag har nog mera upplevt att min blivande har tyckt det vara viktigt att jag inte har billiga ringar ..men mina är ju billiga i vissas ögon ändå
det är som alla andra säger här. Min blivande vill bara ha en ring så han behåller sin till vigseln också. Han har en vitguld med halva som hel ring och resten länkar och så mitt i har han 9 små diamanter. Den är jättesvår att förklara, finns inte i sverige då vi köpte i iran.
Mina ringar å andra sidan så kostade min förlovningsring 25 000 och mina två vigselringar 11 000 respektive 8000. Så det är ju helt upp till var och en vad man vill ge för dom. som sagt min förlovningsring blev ju dyrast men där har jag ju en trestensring och dom andra är alliansringar.
Tack för era svar, egentligen skulle jag bara vilja ha en vigselring istället för förlovningsring... men man måste väl ha två? sen ebror det ju naturligtvis på vad man har för ring, men jag har heldre en rejäl, stor diamantring är två :)
Jag har/ kommer bara att ha en ring, en rejäl och helt underbar!