• Utomlands 2013

Hjälp mig hitta brudklänning för strandbröllop utomlands

Hej!

Jag behöver lite hjälp att hitta en brudklänning för vårt bröllop som sker om ett par månader på en strand utomlands. Det kommer vara varmt men vigselceremonin är på sena eftermiddagen/kvällen så det är inte 35-40 grader, dock minst 25.

Jag vill ha en enkel, vacker klänning. Inte hellång, max till mitten av vaden eller bara strax nedanför knäna. Den får gärna vara V-ringad, men annan ringning går också bra - men den ska inte vara axelbandslös. Lite spets är ok, den får vara rak eller lite utsvängd men ingen som står ut alltför mycket åt sidorna...

Om någon har bilder eller länkar som passar in på detta att dela med sig av så bllr jag jätteglad! Tack på förhand.

• Svar på tråden Hjälp mig hitta brudklänning för strandbröllop utomlands
  • Wedding By Katarina

Jag tycker att JenJenHouse har många fina (och prisvärda) klänningar. Har inte beställt där själv, men har sett brudar här inne på Bröllopstorgets forum som gjort det tidigare och det verkar ha funkat bra. Den här klänningen är från deras hemsida. Den är enkel, knälång, v-ringad och fin tycker jag! :)

Nu vet jag inte i vilket land ni ska gifta er, men i många länder är det mycket prisvärt att sy upp en brudklänning. Man bör dock tänka på att det kan ta sin tid, så man bör ha gott om tid innan bröllopet att träffa skräddaren, åka dit på provningar, etc.

Lycka till!
  • Utomlands 2013

Vi gifter oss i Thailand, tror du snappat upp det genom en annan tråd efter att du svarade här.

Jag kommer inte ha möjligheten att sy upp den på plats då tiden inte finns till det. Inte heller nerverna att vänta tills så nära inpå...

Jag kan tyvärr inte se bilden på klänningen du klistrade in.

Tack för tipset om JenJen-sidan. Jag var inne på den och kollade runt och slutsatsen jag kan dra är att jag vill ha någon av tärnklänningarna som bröllopsklänning. De är mer i min stil, enklare, mer klassiska och såsom jag har tänkt mig det.

Fler som har tips??

• Utomlands 2013
    NinaH skrev 2013-01-03 15:59:21 följande:
    Kolla www.minna.co.uk Min syster köpte sin där. De var jättesmidiga vad gällde ändringar.

Tack snälla för tips om webbsida.

Tyvärr passar inte klänningarna där pga att istort sett alla har ärm av ngt slag - det blir för varmt där vi kommer vara och priset är också alldeles för högt för vad jag tänkt mig.

Någon som har andra tips eller synpunkter?

Jag hittade även denna som jag funderar på om den är bätte från lightinthebox: http://www.lightinthebox.com/sv/ethel---brudtarna-av-chiffon_p188919.html

• NinaH

Hon gifte sig också i Thailand, och hade klänning utan ärm. Hon bor i England och jag och min andra syster var med henne och provade. Det var väldigt mysigt :) Hoppas du hittar din drömklänning!

• daniiel

Jag tycker den första klänningen från LITB som du visar är väldigt vacker, men båda klänningarna skulle nog göra sig väldigt bra som brudklänning och båda ser passande ut för ett strandbröllop :)

Och du kan absolut beställa hem båda och pröva och välja sen ;P

• daniiel

Jag tycker Monsson har fina klänningar också, men jag vet inte om det är ett pris du kan tänka dig, eller om klänningarna faller dig i smaken.
    eu.monsoon.co.uk/view/product/eu_catalog/mon_16,mon_16.11/1532504120
    eu.monsoon.co.uk/view/product/eu_catalog/mon_16,mon_16.11/1531434112
    eu.monsoon.co.uk/view/product/eu_catalog/mon_16,mon_16.11/1533014110
    eu.monsoon.co.uk/view/product/eu_catalog/mon_16,mon_16.11/9230444110
    eu.monsoon.co.uk/view/product/eu_catalog/mon_1,mon_1.2/1534501352

Lilly har några fina klänningar också tycker jag, på rea.
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD882&GroupID=GROUP53&VariantID=VO59
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD881&GroupID=GROUP53&VariantID=VO59
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD881&GroupID=GROUP53&VariantID=VO59
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD989&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD764&GroupID=GROUP53&VariantID=VO64

Halens har ju ett litet utbud också halens.se/mode-kvinna-brollop-brudklanningar-121

• Utomlands 2013
    NinaH skrev 2013-01-05 14:34:39 följande:
    Hon gifte sig också i Thailand, och hade klänning utan ärm. Hon bor i England och jag och min andra syster var med henne och provade. Det var väldigt mysigt :) Hoppas du hittar din drömklänning!

Då måste jag ha kollat slarvigt för jag hittade bara med ärmar... *Kikar igen*

Hittar några utan ärm men ingen av dem var riktigt det jag önskar. för nu har jag ångrat mig och vill nog ha en hellång nämligen... Kanske har de fler i butiken där hon provade ut sin? Nåväl, det kan inte jag göra.

daniiel: Tack! Ja, lite slösaktig kan jag nog vara och köpa båda de jag fastnat för ovan...

Det var många fina i länkarna du gav (fast Halénsklänningarna kändes för mkt kyrkbröllop för mig) men priserna var ngt högre än jag tänkt mig...

Ja, jag velar och velar...

• Utomlands 2013

Typiskt... hittade tre till.

Denna: http://www.lightinthebox.com/sv/mantel-kolumn-alskling-golv-langd-chiffong-brudtarna-klanning-med-forsande-volanger_p438455.html

Och denna: http://www.lightinthebox.com/sv/pamelia---brudtarna-av-chiffon_p188918.html

Eller kanske den här: http://www.lightinthebox.com/sv/yaima---brudtarna-av-chiffon_p223586.html Även om jag stör mig på den lilla kvadraten tyg på höften...

Jag har ganska liten byst och magen är inte i samma släta vältränade form som den var innan barnen kom. Är ändå liten och smal som person men som sagt kunde det fått vara mer byst och mindre mage. Fungerar det med axelbandslöst till min kroppsform? Den första går det iofs att fästa smala axelband på...

• daniiel

Många fina klänningar, absolut :) Jag tyckte ju den första av alla du länkat till var finast, alltså den här www.lightinthebox.com/sheath-column-v-neck-floor-length-chiffon-bridesmaid-dress_p205867.html men jag måste nog säga att den här klänningen www.lightinthebox.com/sv/pamelia---brudtarna-av-chiffon_p188918.html har tagit över förstaplatsen. Den skulle verkligen passa som brudklänning till ett strandbröllop! Jag tror dessutom inte att det skulle vara något problem för dig att bära upp den klänningen på ett bra och snyggt sätt :)

Hur länge är det kvar till ditt bröllop?

Och kom ihåg att räkna in tull och moms i kostnaden om du beställer från Kina, så du inte får en tråkigt överraskning.

• Utomlands 2013

Tack snälla du för dina kloka synpunkter, daniiel!

Ta inte illa upp för att jag kommer posta nästan samma inlägg som de jag skrev i natt i Kina-klänningtråden. Vill bara ha ännu mer input.

Jag har funderat lite på hur jag vet att livet blir lagom långt, och främst om jag väljer nr 3 eller 4. Det är ju inget mått som anges någonstans när man beställer. Blir det en chansning och jag får hoppas att den passar?

Usch, jag är nog ute alldeles för sent. Vi åker om 6 veckor. Tror du det är möjligt för dem att hinna eller brukar leveranserna ta längre än det står?

Svar på tråden Hjälp mig hitta brudklänning för strandbröllop utomlands