• Längta­ndsful­l
    Äldre 11 Dec 17:54
    7296 visningar
    26 svar
    26
    7296

    Hinner nog inte spara ihop tillräckligt med pengar till den dag vi vill gifta oss. Är ett lån ett alternativ??

  • Svar på tråden Hinner nog inte spara ihop tillräckligt med pengar till den dag vi vill gifta oss. Är ett lån ett alternativ??
  • Längta­ndsful­l
    Äldre 16 Dec 22:14
    #2

    Har en likadan tråd som jag även skrivit lite i.. Det bröllop vi vill ha kommer gå på ca 45,000:- Tänkte först vi skulle baka in det i vårt bolån men nu funderar Vi på att spara massor varje månad. För att vi ska hinna spara ihop Det som behövs så kommer vi behöva leva extremt tajt =(

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 17 Dec 19:26
    #6

    Vi har inget sparat just nu. Tveksam till att vi kommer kunna spara 10.000:- varje månad. Vet ju fortfarande inte va jag kommer få ut. Så det är ju inte säkert att vi hinner spara ihop allt innan augusti. Det är ju inte bara spara pengar som gäller utan det är mycket planering också och ddt måste vi ju börja med nu eftersom att det bara är ca 8 månader kvar tills vi vill gifta oss. Men för att börja planera måste vi veta säkert att vi har råd och hur ska vi kunna veta de??

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 17 Dec 23:01
    #8

    2månader det är inte dåligt. Vi har vridit på varenda krona välldigt länge nu så det ska bli skönt att få känna att vi har ordentligt råd med räkningar bensin och mat utan att va på 0 sen =) men ska försöka spara så mycket vi kan. Jobbigt bara att jag inte vet om vi kan börja planera..

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 18 Dec 10:27
    #15

    Tilda93: det kommer gå på ca 45,000 :- Har skrivit det i mitt första inlägg. Marjasinus: vi har inte satt något datum utan mer att vi vill gifta oss på sommaren och då är ju augusti senast. självklart är det de bästa att spara ett år innan. Men jag har fått jobb nu och vi har varit ihop så länge och viljat gifta oss så länge att vi inte vill vänta mer. Allis: vi har inte haft möjlighet att spara en krona med vår tajta ekonomi. Ni har jag börjat jobba så nu har vi möjlighet till mycket mer. Exempel gifta oss som vi längtat efter i flera år. Spara kn vi göra sen. Elm33h: men måste få ihop pengarna innan augusti... Tisa: lån är aldrig kul men jag skulle aldrig ta lång med så hög ränta. Vill helst inte vänta med bröllop till 2014. Så vi får se hur mycket vi kan spara.

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 18 Dec 10:28
    #16

    Konstigt mitt inlägg blev men ni får läsa hela allihopa där står svar till var och en.

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 18 Dec 13:37
    #19

    Elm33h : jo kanske de men vi måste veta välldigt snart om vi helt säkert får ihop pengarna.. Vill ju veta det innan vi börjar planera. Allis: vi tänkte först baka in det i bolånet annars har facket eller icabanken bra villkor och räntor.

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 18 Dec 16:54
    #22

    Tisa: Tack för alla tips. Ja vi hoppas verkligen att vi klarar detta. Kitkät: snåla är vi bra på eftersom att vi levt på gränsen välldigt länge nu.. Hoppas verkligen att det går att spara så mycket.. Men vi skulle ju egentligen behöva pengarna innan så vi säkert vet att vi kommer få ihop det som behövs.

  • Längta­ndsful­l
    Äldre 18 Dec 21:40
    #24

    Tack så mycket Tisa!!!! =)

Svar på tråden Hinner nog inte spara ihop tillräckligt med pengar till den dag vi vill gifta oss. Är ett lån ett alternativ??