• Äldre 10 Dec 11:50
    6943 visningar
    17 svar
    17
    6943

    Använder du smycken?

    Hur mycket bling-bling har du till vardags? Svara på frågan: Använder du smycken?

    Ladda gärna upp bilder på dina favoriter!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du smycken?
  • Äldre 10 Dec 12:14
    #1

    Jag röstade inte, för jag använder inte smycken varje dag, men inte heller enbart vid fest. Jag använder smycken ibland, oavsett om det är vardag eller fest. Vanligtvis blir det bara ett par örhängen dock, då jag inte känner mig så bekväm i något annat. Jag har inte ens förlovnings- eller vigselring på mig.

  • Äldre 10 Dec 13:12
    #2

    Jag har på mig min förlovningsring och vigselring varje dag. Sedan har jag oftast små dimantörhängen varje dag.

    Går jag däremot på fest så kan jag ha något halsband eller armband beroende på klädsel.

  • Kyrk93
    Äldre 10 Dec 13:45
    #3

    Jag bär alltid min förlovningsring och ett halsband som jag fått av min fästman. Ett i silver med två smycken i ett hjärta och ett A som står för Andreas =) Sen bär jag alltid mina örhängen och ofta ett armband på någon av handlederna.

  • Boring­brick
    Äldre 10 Dec 15:07
    #4

    Har alltid örhängen, alltid navelpiercing-smycket och ibland även halsband och/eller ring på mig. :) 

  • maxmam­ma
    Äldre 10 Dec 16:21
    #5

    jag har en vitguldsring, en ring i vanligt guld o en ring i stål o en i silver på mig på händerna.


    Har en pärla i näsan en pärla i överlläppgen två stavar i tungan o ett rejält guldhalsband på mig som var min m2b´s men som han "gav" mig som kärleksgåva.


    Älskar smycken o guld i alla dess former men är ingen diamantblingbling tjej.


    Köpte iofs en aliancering i vitt guld med 9 brilliantlsipade diamanter men det är ganska små diamanter o sticker inte upp från ringskenan.


    Annars är jag inte för diamanter alls, guld är min grej.

  • maxmam­ma
    Äldre 10 Dec 16:22
    #6

    men hjäp jag är så virrig så jag glömde skriva att jag har öronen fulla med örhängen med stenar i.

  • maxmam­ma
    Äldre 10 Dec 16:25
    #7

    nej men nu är jag ännu senilare än min mormor.


     


    De bästa kroppssmyckena är alla mina tatueringar. kommer aldrig sluta gadda mig det är smyckning om något om du frågar mig

  • Äldre 10 Dec 16:32
    #8

    Använder förslovningsringen varje dag men annars ingenting så jag svarade nej.

  • Äldre 10 Dec 19:47
    #9

    Jag svarade "vid fest", men det är inte hela sanningen.
    Jag kan använda smycken till vardags också. Men inte varje dag.

    Mina ringar (förlovning + vigselring) har jag inte kunnat ha sen i januari när jag fick en knöl i fingret och vi (jag och ortopeden) utreder det fortfarande... Men det är vad jag använder dagligen annars.
    Ibland använder jag något smycke jag fått av maken också, eller på jobbet kan jag använda något större mer modernt smycke bara för att det passar till dagens outfit, eller för att vi har många av den typen och vill sälja fler (exponering).
    Men det är inget jag prioriterar... 

  • PiaB
    Äldre 10 Dec 21:52
    #10

    Ja, jgnvänder mycket smycken. Är en riktig smycketjej, fast det är inte mycket som är äkta. Då skulle jag inte ha råd eller vilja byta så mycket.


     


    Jag har alltid ett halsband som jag fått av blivande mannen, ett armband som han fyller på med berlocker emellanåt, örhängen som jag fått av honom och förlovningsringen. Allt är i silver och jag har det alltid på mig, i duschen, när jag sover och jobbar, jag alltid alltså.


     


    Till "fest" tar jag på mig ännu mer eller byter ut något ifall de inte matchar. Älskar stora ringar så när jag inte jobbar har jag nästan alltid en stor ring av något slag. Har t.o.m. nagelsmycke ibland. Jag har konstnaglar och ibland gör jag hål i själva tippen och har en liten ring i


     


    Och apropå kroppssmyckning, på lördag är det dags att tatueras igen


     


     


  • Äldre 10 Dec 23:12
    #11

    Jag röstade på varje dag då jag alltid bär min förlovningsring och sedan en guldring jag fått ärva av min mamma på högrahandens ringfinger. Sen bär jag nästan alltid ett armband, oftast är det en liten guldkjedja (ett halsband som jag vuxit ut) med ett litet månadshjärta i och sen brukar jag använda mina små diamantörhängen.
    Men örhängena och armbandet byts ibland ut till annat Glad

    Det som är mest konstigt är att allt är i guld och jag fortfarande ser mig som en silvertjej Tungan ute

  • Äldre 11 Dec 07:13
    #12

    Jag har ärvt mitt intresse för juveler från min underbara fina mormor. Är förtjust i stora herrklockor i rosa eller gult guld. Till vardags använder jag klocka, två armband och ibland halsband. Önskar mig ett par diamantörhängen som bör kunna fungera både till vardags och fest. Min förlovningsring har jag inte fått än utan kommer hämtas på Hawaii. Jag föredrar oftast vita metaller och platina var ett självklart val när det gällde min förlovingsring. Både för den unika lystern men också hållbarheten.

  • lillam­y1978
    Äldre 11 Dec 07:38
    #13

    Jag har alltid min förlovningsring, vigselring, läppiercing och mina örhängen =12st Skrattande

  • Äldre 11 Dec 09:00
    #14

    Har alltid använt mina guldhalsband som jag fick när jag var liten.. Ett halsband hade jag från jag gick i 4 an och tog först av mig det för några månader sen när jag inte fick ha det pga av jobb..
    Sen brukade jag alltid ha 5 guldringar men två är tyvärr sönder nu.

    Och nu när jag har fått min förlovningsring har jag den varje dag =) Den är dock i vitguld så mitt rödguld får vila
    sig lite nu =) Förutom det jag har i öronen.

    Har några oäkta fjäderörhängen men dom använder jag typ aldrig och kan inte ha dom heller i mer än några
    timmar. Så det är väl därför inte oäkta smycken tilltalar mig..

  • söt nöt
    Äldre 11 Dec 09:58
    #15

    Jag har ett par örhängen, oftast runda pluppar, min förlovningsring och ett halsband som min blivande köpte till mig i skottland förra året. Det är ett silver hjärta som är lite "böjt/böljande"

  • Emelie 87
    Äldre 12 Dec 12:37
    #16

    Jag brukar ha förlovningsringen, vigselringen, pärlor i öronen och något fint halsband som passar outfiten. :) 


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Äldre 13 Dec 21:06
    #17

    Jag använder silverkulor i öronen varje dag (de plockar jag inte ut på nätterna), min förlovningsring i silver och ett silverhalsband med ett litet hjärta på. Halsbandet är från favoritdesignern Henning Koppel för favoritmärket Georg Jensen. Ibland har jag någon annan ring på min högerhand och ibland armband. Armband är snyggt men jag fastnar så ofta i tangentbordet med dem. Hade gärna haft andra örhängen att variera med men jag tål bara silver i öronen och att köpa tre par nya örhängen blir ofta så dyrt. Alla smyckena åker av när jag kommer hem. Och på helgen har jag sällan några på mig. 

Svar på tråden Använder du smycken?