Rosacea hjälp!
Bra tips, det ska jag nog prova. Är Propyless receptbelagt eller kan man köpa det utan recept?
Tycker nog att det skulle vara bra med en bra fuktighetskräm efterråt, då iaf jag blir lite torr av Finacea:n.
Nu har jag använt Finacea i nästan en vecka. Plitorna eller utslagen (eller vad man nu ska kalla blemorna i ansiktet för) är nästan helt borta, rodnaden är dock fortfarande kvar lite gran, men jag tycker jag börjar se en viss förändring. Så det kanske blir bättre längre fram?! De första dagarna reagerade huden verkligen på krämen då jag blev tomatröd i hela ansiktet, men det la sig efter hand. =P
Du kan köpa den på apoteket utan recept! Såhär ser den ut: www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx
Ja Finacean torkar ut lite, så fukt behövs Tvättar även bort smink med propyless + bomull och lite vatten. Torkar inte ut, irriterar inte och krämen är billig! Läkaren som tipsade mig om det. Finns en större förpackning med krämen sen, men det går ju att köpa en liten för o testa ;)
Toppen att det verkar funka för dig! Haha jag minns första kvällen... sved som bara den och blev livrädd. Men man vänjer sig ju, bara att stå ut. Hoppas det fortsätter gå framåt :) Jag är fortfarande nöjd med finacea, får se om jag får nått mer utskrivet vid nästa besök om 1 månad