• Snufsan

Runt Eksjö

Tjena Brudar!

Någon som kan tippsa om festlokal och kykor i småland, gärna nära Eksjö, Aneby.

Vankelmodig. Sthlm versus Småland

Kramar

• Svar på tråden Runt Eksjö
  • My26

Välj småland! Jag hade ungefär samma förutsättningar som du (Gbg el Småland). Jag tror att vi fixar allt billigare och framför allt enklare i småland.
    På turistbyrån i eksjö finns förteckning över alla lokaler som går att hyra. ring dit så skickar de en kopia. Det finns även ngn lokal i de gamla militärlokalerna som funkar, minns ej om den stod med.

Vi ska gifta oss i Haurida kyrka; mkt fin, mysig och gammaldags. Vireda serlikadan ut.
    Festen ska vi ha på Åsens by i en loge. Kommer att bli jättefint. Vandrarhem finns på plats.

När är det dags för er??

• Snufsan

Hade tänkt mig till pingsten -04 22 maj låter trevligt. Inser att man måste lägga på ett kål eftersom mycket verkar bokat.

Småland har flest fördelar, förutom att de gäster som kommer från utlandet får en krångligare väg att åka... Fast det kanske inte spelar så stor roll.

Det är kul att planera ;)

• nina.t

I Frinnaryd (nån mil utanför Aneby) finns en jättevacker kyrka och rakt över ligger någon lokal man säkert får hyra till fest.

• My26

Om du ska satsa på pingst så måste du nog försöka boka så snart som möjligt. Det är ju poppis att gifta sig då (det ska jag också!)Imorse ringde de från pastorsexpeditionen och sa att ett till brudpar skulle gifta sig i vår kyrka samma dag, fast senare.
    Hursomhelst så blev jag förvånad över att så lite var bokat när vi bestämde oss för pingst för kanske en månad sen. situationen är nog en helt annan om ni väljer den 22 maj. Lycka till med planeringen! Återkom gärna.

• syster A

Jag och min blivande man ska gifta oss i Mellbt kyrka som ligger 17 km från Eksjö. En gammal liten träkyrka som ligger jättevackert.

• My26

Snufsan! Jag har i dagarna avbokat mina arrangemang (eller snarare flyttat fram hela grejen en månad) så det finns festlokal och kyrka ledigt i aneby i pingst! Återkom om du vill ha detaljer.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Runt Eksjö