• Midori­e
    Äldre 3 Dec 22:41
    4906 visningar
    3 svar
    3
    4906

    Kombinera Florida och Karibien

    Jag och min blivande har börjat kolla på bröllopsresa. Vi funderar på att göra en kombinationsresa Florida - Karibien. Har någon erfarenhet av en sådan resa? Hur många dagar ska vi lägga i Florida vs. Karibien? Ingen kryssning, utan vi har tänkt börja i Florida, bila efter kusten och se och uppleva för att sedan flyga vidare till något paradisställe i Karibien. Har kikat en del på Mexico. Sport- och vattenaktiviteter, shopping, kultur, upplevelser och god mat är några av sakerna vi prioriterar. Slappa och sol/bad är ju självklart också med på priolistan, men bägge är för rastlösa för att ligga på stranden hela dagarna. Alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Kombinera Florida och Karibien
  • Äldre 5 Dec 19:32
    #1

    Vi ska till Miami och karibien i Februari, Har varit i Miami 5 gånger tidigare, och det finns rätt mkt att göra där. Shopping, beachen, vattenaktiviteter, nattliv, utflykter allt.  Vi ska ta en 4-dagars kryssning till bahamas sen bara, så jag har ingen erfarenhet av det andra, men det låter i alla fall som en bra plan! :) 

  • Fästmö­n
    Äldre 6 Dec 09:44
    #2
    Midorie skrev 2012-12-03 22:41:16 följande:
    Jag och min blivande har börjat kolla på bröllopsresa. Vi funderar på att göra en kombinationsresa Florida - Karibien. Har någon erfarenhet av en sådan resa? Hur många dagar ska vi lägga i Florida vs. Karibien? Ingen kryssning, utan vi har tänkt börja i Florida, bila efter kusten och se och uppleva för att sedan flyga vidare till något paradisställe i Karibien. Har kikat en del på Mexico. Sport- och vattenaktiviteter, shopping, kultur, upplevelser och god mat är några av sakerna vi prioriterar. Slappa och sol/bad är ju självklart också med på priolistan, men bägge är för rastlösa för att ligga på stranden hela dagarna. Alla tips är välkomna!
    Vi åker till Florida/Karibien (dock en kryssning) nu över vintern. Efter vad jag har läst så kan ni få aktiviteter, shopping, kultur och upplevelser i princip på vilken karibisk ö ni än åker till. Sen är det lite olika vilka aktiviteter som är bäst på varje ställe. På vissa ställen är snorkligen och badet väldigt bra, på andra ställen är det bra att surfa eller segla katamaran osv. Kolla ett reseforum (typ reseguiden.se) så kan du säkert få väldigt bra hjälp.
  • Äldre 7 Dec 09:13
    #3

    Jag har inte gjort en kombo-resa, men om du åker till Mexico måste jag rekommendera några ställen- hyr bil och åk till Chichen Itza och Tulum. Missa inte heller att bada i sötvattenscenoterna!

Svar på tråden Kombinera Florida och Karibien