blivande brud skrev 2012-12-10 00:49:19 följande:
Chicita, det var det värsta jag hört! Man måste väl kunna säga nej till sin partner?! Kupongerna gäller ju inte på liv och död! Förstår att deras förhållande inte höll om hon inte kunde säga nej och han inte kunde läsa hennes signaler...
Han såg det som att hon hade valt det själv och att om hon inte kände för att göra det (vad det nu var) så skulle hon inte ha gett honom makten att välja att inkassera det när han kände för det. För han menade ju att om han bara skulle få använda dom när hon var på humör så hade han ju inte behövt dom...
Och hon tyckte väl på sätt och vis att han hade rätt...
Så poängen är väl mest att man ska tänka på vad man skriver på dom, oavsett vad det är.
Om det inte är något man kan tänka sig att ställa upp på oavsett hur man mår så ska man inte skriva ner det
CoG skrev 2012-12-10 12:24:28 följande:
Och att kunna "slippa" sms när man är ute med polarna, det förstår jag inte alls vitsen med?
Skulle dessa sms vara störande i vanliga fall?
Jag vet många killar som blir superstörda på att deras tjej sms:ar jättemycket när dom är ute på krogen och om dom inte svarar så blir hon sur eller tror att han vänstrar. Och om dom försöker ta upp det och prata om det så blir hon
säker på att han vänstrar (a lose - lose situation, så att säga)
Sen vet jag inte hur TS och hennes kille har det, men det var mest en tanke på något som inte är så jobbigt att "ställa upp på" och som kan vara lite av en rolig grej för honom att inkassera - även om hon inte brukar sms:a en enda gång normalt sett.
Jag tänkte från killens synpunkt där (har mest killkompisar och har i princip tillbringat flera år i väldigt mansdominerade grupper). För honom kan det vara en kul grej att komma till killkompisarna på förfest och säga att "i dag får inte tjejen störa, för jag har löst in en kupong"...
Jag vet många killar som skulle tycka att det var
hysteriskt roligt.
Men den enda som känner till hur just denne kille skulle reagera, är TS...