• SofieWidlund

Hjälp med julklapp till sambo.

Då julen närmar sig är det även dax för julklappar.
    Till skillnad ifrån tidigare år då jag har haft en inkomst har det inte varit några problem men i år är jag tyvär arbetslös :/
    Så jag hade tänkt att ge min sambo ett egengjort häfte med "checkar" han kan inkasera när han vill sedan?
    Problemet är att jag har noll fantasi! kommer bara på massage, middag osv...
    så undrar om ni här skulle kunna hjälpa mig med lite ideer? :)
    och om någon gjort något liknande förrut och om det blev uppskattat?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Hjälp med julklapp till sambo.
  • Chicita

Jag har inte gjort det till maken men till mamma när jag var yngre...

-Skrapa rutorna på bilen
    -Diska fast det inte är min tur
    Osv...

Ett hett tips är att vara försiktig med saker som du kanske inte alltid vill ställa upp på så att du inte känner dig tvingad någon gång.
    Jag vet en kompis som hade gjort ett sånt där häfte och tagit med sexuella handlingar bland annat, och hennes kille hade kasserat in någon (eller om det var flera) en gång då hon inte alls mådde bra och inte ville. Så för henne kändes det ju nästan som våldtäkt eftersom hon inte alls ville den dagen - men kände sig tvingad...
    Det förstörde deras förhållande i slutänden... 

• Boringbrick

Åh, vilken bra idé! Är också utan inkomst, tänkte göra en liten goodie-bag till min älskade, men din idé var ju bra, kanske gör en också och lägger i goodie-bagen. :) Kan skriva om jag kommer på några bra :) 

Har han några speciella intressen? då kan du ju ta med det också, exempelvis "1 timme speltid med mig".  

• Chicita

Boringbrick hade ju en bra idé där...
    Så då får jag också lite mer idéer och / eller kan spinna vidare på det som redan var bra Flört

1 timmes spelande - utan att jag avbryter (här kan man gärna ge flera stycken likadana kuponger)
    1 utekväll med polarna - utan att jag ringer eller sms:ar en enda gång
    1 fritt vald film som vi tittar på tillsammans
    Get out of - diska / dammsuga / tvätta - freecard (alltså något han kan utnyttja om han absolut inte vill städa / diska den dagen.)

• emzerus83

* gå på bio med med- jag bjuder
    * hemlagad romantisk middag
    * fotmassage/rggmassage tex
    *ett skönt avkopplande bad (om ni har badkar o om han tycker om att bada vill säga)

några förslag iaf..:)

• blivande brud

Chicita, det var det värsta jag hört! Man måste väl kunna säga nej till sin partner?! Kupongerna gäller ju inte på liv och död! Förstår att deras förhållande inte höll om hon inte kunde säga nej och han inte kunde läsa hennes signaler...

Tips till dig Sofie:
    Du kan ha olika sorters middagskuponger, typ 3-rätters, räk- och vinafton, tacos, hans favoriträtt etc.. Likadant kan du göra med massage -  handmassage, ryggmassage, huvud- och nackmassage etc..

• CoG

Tanken med kuponger är jättefin.
    Men samtidigt så kan man ju aldrig veta hur det ser ut just den dagen ens patner vill utnyttja dom.
    Och hur känns det att komma med en liten lapp för att inkassera något den andra ska göra...
    Det känns inte som att den andra gör det av fri vilja egentligen.

Tänk om man är trött och har ont i huvudet, haft en jätte jobbig dag eller vad som helst.
    Då kanske det inte passar att lösa in massage, slippa undan disken osv
    Och att kunna "slippa" sms när man är ute med polarna, det förstår jag inte alls vitsen med?
    Skulle dessa sms vara störande i vanliga fall?

Ge hellre av dig själv under hela året då du känner att du vill.
    Då du vill ge massage, fråga om han vill ha?
    Då du gärna vill städa hela hemmet själv,
    säg att du verkligen tycker att han ska få en lugn dag och att du tar det.

Skriv en dikt, eller bara fritt hur mycket han betyder för dig och vad du hoppas och önskar att ni ska få uppleva och vara med om tillsammans under det kommande året.
    Rama in någon fin bild av er tillsammans.

Eller köp en enkel kalender där du kryssar i vissa dagar då du filurat ut att ni ska göra ngt tillsammans, men som han inte vet annat om än dag och tid.
    Eller sätt upp en lapp på kylksåpet med datum den 1:a varje månad.
    Och sen klurar du ut vad den dagen ska innehålla.
    Kanske en härlig promenad, filmmys i soffhörnet hemma, eller något annat som kan vara trevligt för er båda två.
    Och har han särskilda intressen, så välj såna grejer att göra tillsammans.

• Chicita
    blivande brud skrev 2012-12-10 00:49:19 följande:
    Chicita, det var det värsta jag hört! Man måste väl kunna säga nej till sin partner?! Kupongerna gäller ju inte på liv och död! Förstår att deras förhållande inte höll om hon inte kunde säga nej och han inte kunde läsa hennes signaler...
    Han såg det som att hon hade valt det själv och att om hon inte kände för att göra det (vad det nu var) så skulle hon inte ha gett honom makten att välja att inkassera det när han kände för det. För han menade ju att om han bara skulle få använda dom när hon var på humör så hade han ju inte behövt dom...
    Och hon tyckte väl på sätt och vis att han hade rätt...
    Så poängen är väl mest att man ska tänka på vad man skriver på dom, oavsett vad det är.
    Om det inte är något man kan tänka sig att ställa upp på oavsett hur man mår så ska man inte skriva ner det
    CoG skrev 2012-12-10 12:24:28 följande:

Och att kunna "slippa" sms när man är ute med polarna, det förstår jag inte alls vitsen med?
    Skulle dessa sms vara störande i vanliga fall?

Jag vet många killar som blir superstörda på att deras tjej sms:ar jättemycket när dom är ute på krogen och om dom inte svarar så blir hon sur eller tror att han vänstrar. Och om dom försöker ta upp det och prata om det så blir hon säker på att han vänstrar (a lose - lose situation, så att säga)
    Sen vet jag inte hur TS och hennes kille har det, men det var mest en tanke på något som inte är så jobbigt att "ställa upp på" och som kan vara lite av en rolig grej för honom att inkassera - även om hon inte brukar sms:a en enda gång normalt sett. 
    Jag tänkte från killens synpunkt där (har mest killkompisar och har i princip tillbringat flera år i väldigt mansdominerade grupper). För honom kan det vara en kul grej att komma till killkompisarna på förfest och säga att "i dag får inte tjejen störa, för jag har löst in en kupong"...
    Jag vet många killar som skulle tycka att det var hysteriskt roligt.

Men den enda som känner till hur just denne kille skulle reagera, är TS...
  • CoG

Okej....jag har nog för lite killkompisar.
    Och min sambo skulle aldrig känna sig besvärad av ett sms, eftersom att jag aldrig skulle messa honom i onödan om han var ute med polarna.
    Vi litar på varandra även om man skickar ett sms som man inte får svar på.

Det låter tråkigt ändå att vissa har det sådär,
    att det skulle vara en cool grej att stoltsera med...en kupong om att tjejen inte ska störa på hela kvällen.
    Kanske om killen är i 20års åldern, i kropp eller sinne.
    Jag kan tänka mig att vissa av min blivandes polare som uppför sig om 20 åringar skulle kunna glädjas åt att ha något sånt där att visa upp.

Men jag själv personligen skulle inte tycka att det kändes bra om killen ville visa upp en sån kupong
    och det känns skönt att ha en mogen kille som inte skulle förstå vad han skulle med en sån kupong till öht.
    Det är oftast han som messar mig om han är ute någonstans för att kolla att allt går bra hemma och för att skicka en puss och jag svarar förstås på det.

Chicita skrev 2012-12-10 19:08:50 följande:
    Jag vet många killar som blir superstörda på att deras tjej sms:ar jättemycket när dom är ute på krogen och om dom inte svarar så blir hon sur eller tror att han vänstrar. Och om dom försöker ta upp det och prata om det så blir hon säker på att han vänstrar (a lose - lose situation, så att säga)
    Sen vet jag inte hur TS och hennes kille har det, men det var mest en tanke på något som inte är så jobbigt att "ställa upp på" och som kan vara lite av en rolig grej för honom att inkassera - även om hon inte brukar sms:a en enda gång normalt sett.
    Jag tänkte från killens synpunkt där (har mest killkompisar och har i princip tillbringat flera år i väldigt mansdominerade grupper). För honom kan det vara en kul grej att komma till killkompisarna på förfest och säga att "i dag får inte tjejen störa, för jag har löst in en kupong"...
    Jag vet många killar som skulle tycka att det var hysteriskt roligt.

Men den enda som känner till hur just denne kille skulle reagera, är TS...
  • Chicita
    CoG skrev 2012-12-10 19:39:52 följande:
    Som sagt, det är bara TS som känner sin sambo så bra att hon vet vad han skulle tycka var roligt.

Det någon ser som humor kan en annan se som förnedrande och förolämpande.
    Skulle jag ge maken en sån kupong så skulle han garva, och kanske visa kompisarna...
    Helt enkelt av anledningen att jag inte brukar sms:a när han är borta.
    Är han på konferens några dagar så brukar jag skicka ett sms och berätta att "nu är jag hemma om du vill ringa" eller "ska ut med hunden, tillbaka om en halvtimme" om vi bestämt att han ska höra av sig på kvällen och det börjar bli dags för att han ska ringa snart...
    Men jag håller inte på och kollar upp honom.
    Så just därför skulle han tycka att det var superkomiskt... 
Svar på tråden Hjälp med julklapp till sambo.