Att fria till en kille... Tips?
Jag skulle vilja fria till min sambo men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.. Det är honom jag vill leva med och vi har pratat om att gifta oss innan. Är det någon som har tips på hur, på något annorlunda sätt?
Jag skulle vilja fria till min sambo men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.. Det är honom jag vill leva med och vi har pratat om att gifta oss innan. Är det någon som har tips på hur, på något annorlunda sätt?
jag friade till min m2b över matbordet. vi har pratat i 2 år om vårat bröllop och bollat ideer och så..
jag tände lite ljus och lagade hans favorit mat,och jag kan ju säga att jag var nervös hela dagen... Och han vart så glad att han nästan började gråta.. :)
Han vill gifta sig, vi har pratat lite om hur vi vill ha det osv men sen har vi inte kommit längre än så.. Nu känner jag att jag inte vill vänta längre! :). Usch e nervös ändå, tack. Återkommer!
Åh, grattis till er!! Jag vet inte riktigt när heller, jag vill fråga nu snart men vet inte hur jag ska få ihop allt.. Jag e nervös nu med, han undrar vad det är med mig haha
Haha se så de lite full i fan ut o såg att du smider trevliga planer o han kommer att få redan på de vad sen!! 😉 kanske jätte upp din nervositet lite!! 😊
Se så DÄR lite full i fan ut ska de stå.... 😕
Jag blev friad till genom en hemmagjord adventskalender! Sambon hade gjort en adventskalender till mig på datorn där han tagit kort på olika lådor/skåp som vi hade hemma. När man öppnade dagens lucka (alltså ett köksskåp eller så) så var det en liten present där. Och en dag låg det en dikt och en ring! Jag gillar när det är oväntat så det passade mig perfekt. Vi hade pratat om det långt innan så han visste vad jag ville. Jag tycker ska anpassa sättet efter vad han gillar och tänka på att inte dra igång förstora "evenemang" då det lätt inte blir som man tänkt sig. Satsa på att skriva ner fina ord om honom och er framtid, då det är lätt att svamla iväg när man är nervös.
Jag friade till min blivande då han aldrig fick tummen ur ;)
Gjorde en fotobok på en sida på nätet där jag skrev om vår historia tillsammans och en rad skäl till varför jag älskar honom. Satte in fina bilder från vår tid tillsammans också. På sista sidan stod det: "..... och därför undrar den lilla fröken...". Och så ställde jag frågan när han läst klart. Boken har vi ju kvar som ett minne för livet.
Stort lycka till med frieriet!
Tänk på att det inte behöver vara något superspeciellt. Ni kommer att minnas det ändå.
Och det är lättare att backa ur om man skulle känna att "åh nej jag vågar inte" om man inte gör något sånt där jättespeciellt, och så kan man ta det en annan gång.
Men om man har planerat dyr middag ute och massa saker (kanske levande ljus eller blomblad som för fram till något ställe där man ska fria osv - så kan det vara värre om nerverna ställer till det
Vi hade diskuterat väldigt löst och egentligen mest på skoj och kommit fram till två datum. Ett ca 1,5 år bort och ett annat datum drygt 2 år bort.
Sen var jag på möte med mamma och vårdpersonal där vi försökte få henne att fatta att hon inte kunde bo kvar hemma. Hennes vårdbehov kunde inte tillgodoses där och hon kunde inte få tryggheten av att ha någon i närheten 24h/dygn.
Hon vägrade...
Efter nån timme där hon även vägrade inse att hon hade de sjukdomar hon hade, så blev jag så frustrerad att jag sa att jag ville att hon skulle hinna uppleva min bröllopsdag och att då måste hon skriva in sig på boendet och börja kämpa lite. Och så slängde jag ur mig det tidigaste datumet...
Sen var det ju bara att åka hem och säga - Jo du älskling... du vet det där första datumet vi pratade om?... Vi ska gifta oss då, bara så du vet alltså...
Han var snäll som vanligt och sa bara ok, jättebra
Jag friade till min man. Jag köpte ringar och lade i en liten påse genomskinligt tyg som man såg ringarna igenom. Så åkte vi på utflykt till ett romantiskt ställe. Jag lade påsen med ringarna i min ryggsäck i ett ytterfack. När det blev dags bad jag honom att ta upp påsen ur ryggsäcken. Han såg väldigt förvånad ut när han såg vad det var i den. Sen frågade jag helt enkelt.
Du kan ju göra samma sak på tågstationen om ni är där ihop nångång.
Han sa ja!! :)
Jag kunde inte vänta längre så jag gick hem när jag hade rast o frågade rakt ut! :)
Tack alla snälla ni för era tips! Jag hade planerat hur jag skulle fria men sen insåg jag att jag inte behöver vänta, jag älskar ju honom! Så jag gick hem från jobbet och friade, han blev chockad men förstod nu varför jag varit så nervös de senaste dagarna haha
Grattis, va roligt!! :)
Grattis! :D