• Tilda93

    Oromantisk sambo?

    maxmamma skrev 2012-12-15 16:23:13 följande:

    min sambo är inte heller den som håller koll på årsdagar o är romantisk på det viset, jag är oxå dålig på att hålla koll på årsdagar, däremot så håller jag reda på födelsedagar.


    Jag fick inga blommor när jag födde våran sån, jag fick en mobiltelefon med bra kamera med dåtidens mått mätt.


    Han lagar iofs mat till oss men det turas vi om att göra hemma.


    Jag har oxå tyckt att han är en oromantisk, men sen satte jag mig ner o tänkte efter vad han gör för mig o barnen, som att han lagar min bil o köper reservdelar till den när den har gått sönder så jag slipper åka till verkstaden o betala dyra reparationskostnader.


    Han röjer bort snö från gården med traktorn så jag ska slippa skotta o köra fast med bilen.


    Han brukar åkermarker med hö så jag ska slippa köpa dyrt hö till mina hästar.


    Han ställer upp o skjutsar barnen hit o dit så jag ska få ta det lugnt lite då o då.


    Han gör mycket som har med huset att göra som även gagnar mig så, på det viset gör han romatiska saker som inte heter blomköp eller så men han gör mycket annat


    jag är glad att jag har en sambo som fixar o donar för min skull o barnens skull o även sin egen skull.


    Han får hellre laga bilen än att köpa blommor, även om det är trevligt med blommor.jag har mer nytta av en fungerande bil än blommor o sånt.


  • Tilda93

    Håller med flera här, min sambo han fixar och donar, han jobbar och betalar nästan allt för oss just nu då jag är arbetssökande , och dem pengarna jag får in går till sparande. Han får köra min bil till och från jobbet ( och annars med!) och då får han även hålla den i ordning :) Han lagar typ alltid mat då jag tycker det är verkligen pest och pina och diskar 1000 ggr hellre! Han gör så mycket för mig, honom och oss som familj :) Och visst kan jag förstå att du blir besviken , för det blir även jag när jag aldrig får blommor , men så tänker jag efter och jag får så mycket mer som betyder otroligt mycket mer än blommor som dör efter en vecka eller två..


Svar på tråden Oromantisk sambo?