• BaraVi
    Äldre 30 Nov 13:12
    4466 visningar
    12 svar
    12
    4466

    las vegas bröllop!!! hjälp!!! :d

    Hej!!

    Jag och min sambo pratar om att gifta oss, men vi vill inte ha nåt stort bröllop, helst inte ens med släkten.. Så nu har vi kommit fram till att vi ska smita till Las Vegas och gifta oss i smyg!!

    Har börjat kolla runt lite och hamnar för de mesta tillbaka på denna sida, därför undrar jag nu om ni kan vara snäll och hjälpa mig??

    Punktar upp några frågor jag tänker på:

    1. Någon som har erfarenhet av Meritus Bröllop? (Vi funderar på att boka hotell och flyg själv och bara boka ett paket från dom, t.ex. helikopterbröllop).

    2. Hur mycket pengar behöver man ha där? För mat, shopping, biluthyrning osv?

    3. Tips på hotell? Vi har kollat på Stratosphere.. Det var billigt, runt 3000:- för 6 nätter..

    4. Är 6-7 nätter tillräckligt eller ska man stanna längre?

    Okej, de gick inte så bra att komma på frågor bara såhär.. Jag skulle verkligen uppskatta att få hjälp av er som gift er i vegas! Allt mellan himmel och jord är välkommet!

    Vi tänkte kanske åka i oktober.. :) Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden las vegas bröllop!!! hjälp!!! :d
  • Äldre 30 Nov 21:31
    #1

    Har inte gift mig där men varit där, och kan säga att det är en stad där det verkligen är värt att lägga extra pengar på hotell! Bellagio är inte farligt dyrt och ligger mitt på the strip med ett OTROLIGT poolområde och vattenschower hela dagen och kvällen. Jättefina rum och sååå värt pengarna!

    Mat är väl ganska dyrt om man ska äta på fin restaurang, men det finns billigare alternativ så det är ingen fara. =) Det finns ett stort shoppingcenter och lite småaffärer, så pengar till shopping rekommenderas, och det finns affärer i alla prisklasser. =)

    Skulle säga att 6-7 nätter är lagom gott och väl, men möjligheten finns ju att göra det till en roadtrip och ta san francisco också, men det är ju utefter budget och hur mycket tid man har. Californiens kust är jättefin! =)


  • BaraVi
    Äldre 3 Dec 13:34
    #2

    Hej! Jaa när man kollar på hotellen så ser dom ju sjukt fräsha ut, nåt som man hade fått betala galet mycket för i sverige så man kanske skulle bo i nån lyxigare variant ändå..:D Vi tänkte åka i oktober nästa år, så pengar hinner man nog spara ihop.. Vi funderar på att hyra bil också, men har inte kollat desto mer på vars man egentligen kan åka.. :p

    Mat är egentligen inte så viktigt för mig iaf, kanske om fin bröllopsmiddag för 2.. Men resten av dagarna spelar ingen roll. Lägger hellre pengar på upplevelser och shopping :D

     Tack så mycket !! :)

  • Lasveg­asbrud
    Äldre 4 Dec 17:55
    #3

    Funderar också på LAS Vegas. När tänkte ni?

  • VanAbo
    Äldre 5 Dec 12:12
    #4

    Har varit i Las Vegas flera gånger, men aldrig gift mig där så på vigselfronten kan jag tyvärr inte hjälpa till...
    Men jag skulle säga att det är värt att lägga lite extra pengar på ett boende central på The Strip (stor gågatan) så man slipper förlora tid och pengar på att ta sig till hotell som ligger längre bort. Stratosphere är ett fint hotell med den bästa utsikten över hela Vegas men den ligger en bit bort. Jag skulle säga att man ska hålla sig runt Bellagio, Ballys, Tresure Island, Planet Hollywood m.m. för att kunna promenera till de flesta ställena. Vill tillochmed påstå att Luxor ligger för långt bort... Om du inte vet vilka hotell jag prata om så kan du googla upp en bild och få en översikt på hela The Strip. =)

     Jag var i Las Vegas i somras och om jag jämför med de andra gångerna jag varit där (2011,2007,2004) så har det mesta blivit dyrare. Men mycket beror ju på vad ni vill göra där förutom att gifta er. Nästan varje hotell har ju sitt eget poolområde med bar och restaurang så ni kommer ju inte behöva betala inträde för något sånt. Vill ni leva på relativt "billig" man så finns det ju olika alternativ på den fronten också. Vill ni lyxa till det nån kväll så finns det otroligt fina restauranger överallt. Min absoluta favoritrestaurang är en jätteliten mysig italiensk restaurang i The Venitian (som by the way även är mitt absoluta favorit hotell att gå runt i) som har den godaste pastan jag någonsin ätit! Ett tips bara =)

    Jag brukar åka till LV i samma sväng som jag är i LA och hälsar på vänner och släkt så för min del har jag inte spenderat en hel vecka i LV, men för vissa kanske det behövs 6-7 dagar.. själv tycker jag att det räcker med 4-5 dagar. Man solar och badar på dagen och går sightseeing på kvällen när mörkret faller, det är mycket finare när man ser alla ljus. =) Men på 7 dagar kommer ni absolut ha gått in i varenda hotell och sett typ allt som går att se. 

    Vill ni gå på någon konsert på exempelvis Ceasers Palace så får ni räkna med att det behövs lite mer pengar. Jag skulle verkligen rekommendera Cirque du soleil shower... var själv på en i hotellet Treasure Island, men de finns på flera ställen. Det beror lite på vilken typ av show ni vill se. Finns ren akrobatik, finns med vatten, finns med eld.. osv... Beror väl lite på vad ni tycker om.
    Men det finns i alla fall många bra shower i LV som verkligen är värda att gå på.

    Angående hyrbil.. Nu har jag inte hyrt bil i LV, men jag har hyrt bil i Usa. Sist kostade det oss sjukt mycket, men det kanske var för att min man envisades med att hyra en Dodge Charger. haha... hursomhelst så får ni räkna med några tusenlappar för bil och försäkring.

    Lycka till med planeringen!  

     

  • Äldre 5 Dec 13:17
    #5

    Nu hoppar jag in i tråden bara sådär, men jag ville bara tacka om tipsen för Las Vegas! :) Vi funderar nämligen på att spendera en del av vår bröllopsresa där! :)

  • BaraVi
    Äldre 10 Dec 08:50
    #6
    Lasvegasbrud skrev 2012-12-04 17:55:22 följande:
    Funderar också på LAS Vegas. När tänkte ni?
    I oktober 2013. Till våren hinner vi inte spara pengar, på sommaren är det alldeles för varmt så oktober it is! :)

    Vad kul, när har ni tänkt? 
  • BaraVi
    Äldre 10 Dec 08:56
    #7
    VanAbo skrev 2012-12-05 12:12:50 följande:
    Har varit i Las Vegas flera gånger, men aldrig gift mig där så på vigselfronten kan jag tyvärr inte hjälpa till...
    Men jag skulle säga att det är värt att lägga lite extra pengar på ett boende central på The Strip (stor gågatan) så man slipper förlora tid och pengar på att ta sig till hotell som ligger längre bort. Stratosphere är ett fint hotell med den bästa utsikten över hela Vegas men den ligger en bit bort. Jag skulle säga att man ska hålla sig runt Bellagio, Ballys, Tresure Island, Planet Hollywood m.m. för att kunna promenera till de flesta ställena. Vill tillochmed påstå att Luxor ligger för långt bort... Om du inte vet vilka hotell jag prata om så kan du googla upp en bild och få en översikt på hela The Strip. =)

     Jag var i Las Vegas i somras och om jag jämför med de andra gångerna jag varit där (2011,2007,2004) så har det mesta blivit dyrare. Men mycket beror ju på vad ni vill göra där förutom att gifta er. Nästan varje hotell har ju sitt eget poolområde med bar och restaurang så ni kommer ju inte behöva betala inträde för något sånt. Vill ni leva på relativt "billig" man så finns det ju olika alternativ på den fronten också. Vill ni lyxa till det nån kväll så finns det otroligt fina restauranger överallt. Min absoluta favoritrestaurang är en jätteliten mysig italiensk restaurang i The Venitian (som by the way även är mitt absoluta favorit hotell att gå runt i) som har den godaste pastan jag någonsin ätit! Ett tips bara =)

    Jag brukar åka till LV i samma sväng som jag är i LA och hälsar på vänner och släkt så för min del har jag inte spenderat en hel vecka i LV, men för vissa kanske det behövs 6-7 dagar.. själv tycker jag att det räcker med 4-5 dagar. Man solar och badar på dagen och går sightseeing på kvällen när mörkret faller, det är mycket finare när man ser alla ljus. =) Men på 7 dagar kommer ni absolut ha gått in i varenda hotell och sett typ allt som går att se. 

    Vill ni gå på någon konsert på exempelvis Ceasers Palace så får ni räkna med att det behövs lite mer pengar. Jag skulle verkligen rekommendera Cirque du soleil shower... var själv på en i hotellet Treasure Island, men de finns på flera ställen. Det beror lite på vilken typ av show ni vill se. Finns ren akrobatik, finns med vatten, finns med eld.. osv... Beror väl lite på vad ni tycker om.
    Men det finns i alla fall många bra shower i LV som verkligen är värda att gå på.

    Angående hyrbil.. Nu har jag inte hyrt bil i LV, men jag har hyrt bil i Usa. Sist kostade det oss sjukt mycket, men det kanske var för att min man envisades med att hyra en Dodge Charger. haha... hursomhelst så får ni räkna med några tusenlappar för bil och försäkring.

    Lycka till med planeringen!  

     
    Tack för tipsen!! Har hunnit läsa på lite och även fått tips på andra sidor och det blir ett hotell på strippen och inte så långt bort som Stratosphere ;) Sen blir resan 16 dagar (mest troligt) med 4-5 dagar i Las Vegas och vidare mot Grand Canyon, Palm Springs och sen avslutas resan i Los Angeles..

    Det är vad jag tänkt än så länge :) 6500:- för hyrbil i 16 dagar, hämtas på Las Vegas flygplats och lämnas på Los Angeles flygplats inte så farligt dyrt tycker jag. Det var iofs en liiiiiten bil ;)

    Shower och andra sevärdheter ska jag ännu kolla upp.. Men nånstans måste man ju börja :D

    Tack ska du ha! :D
  • BaraVi
    Äldre 10 Dec 08:58
    #8
    Cakes skrev 2012-12-05 13:17:57 följande:

    Nu hoppar jag in i tråden bara sådär, men jag ville bara tacka om tipsen för Las Vegas! :) Vi funderar nämligen på att spendera en del av vår bröllopsresa där! :)


    Hej. Har startat en tråd på familjeliv också, där kan du få fler super bra tips! :)

     www.familjeliv.se/Forum-4-188/m67802392.html 

    Hoppas länken funkar. 
  • BaraVi
    Äldre 10 Dec 09:01
    #9
    BaraVi skrev 2012-12-10 08:58:53 följande:
    Hej. Har startat en tråd på familjeliv också, där kan du få fler super bra tips! :)

     www.familjeliv.se/Forum-4-188/m67802392.ht ml 

    Hoppas länken funkar. 
    fasiken den funkade inte..

     www.familjeliv.se/Forum-4-188/m67802392.html 

    nu kanske?!

    Om inte så heter tråden iaf "Bröllop i Vegas, snälla hjälp!!" 

    Jätte mycket bra tips i den tråden :) 
  • Äldre 10 Dec 22:49
    #10

    Toppen! Ska kolla in det :) Kram!

  • smultr­on 74
    Äldre 16 Apr 03:33
    #11

    Hej!

    Vi gifte oss i Las Vegas i maj 2012, vi bokade bröllopet via Meritus, helikopterbröllopet! Det var en otrolig upplevelse kan jag lova! Allt funkade väldigt smidigt och allt som ingår i paketet fick vi, men vi fick nog 110 bilder, det var en duktig fotograf som hette Jennifer.

    Ja, hur mycket pengar man ska ha med sig är ju individuellt men vi lade 7000:- på hotell (5 stjärnigt Hotell Vdara), för 6 nätter . Det finns 3 stora shoppingcenter och det finns mycket av ALLT! Jag tycker ändå att grejerna vi köpte var bra mycket billigare än de skulle varit om vi köpt dem här hemma... Vi kanske lade 15000:- på mat, dryck och shopping totalt. Man kan ju välja och vraka på restauranger och komma undan jättebilligt om man vill det.

    Bröllopsmiddagen åt vi på en restaurang på hotellet Cosmopolitan "Comme Ca" som har otroligt god mat!!

    Jag skulle kunnat stanna längre än de 6 nätterna vi var där för vi hann ej göra allt vi ville, hade kompisar med som förnyade sina bröllopslöften en kväll, min man fyllde jämnt  och bröllopet.. Så det var fullt upp! Men vi skall tillbaka till denna härliga stad!

    Hoppas detta hjälpte dig lite... :)

  • söt nöt
    Äldre 16 Apr 09:20
    #12

    Jag har inte gift mig i Vegas, men jag har vart där. Vi bodde på Luxor. Men jag skulle tipsa om att bo närmare mitten på The Strip. Vi gick varje dag fram och tillbaka på The Strip. Vi var där i 8 dagar. Jag måste säga att för mig räckte det gott och väl. handla kan man göra hur mycket som helst. Vi åkte till en del olika outlet som ligger en bit utanför stan. Min väska var ganska tom när jag åkte dit och full när jag åkte hem. Min blivande jobbade när v var där så jag och hans kollegas sambo fick roa oss på egen hand hela dagarna. Många av hotellen är helt klart värt ett besök. Ett besök till tornet på Stratosphere är också värt pengarna. Men jag skulle inte vilja bo där. Åk dit senare på em/kvällen. Det är varmt i Las Vegas. Vi var där i Augusti och hade över 40 grader flera dagar. Solskyddsfakor är ett måste!
    Ni kommer få en oförglömlig resa! Vegas glömmer man inte även om man inte gifter sig där.  

Svar på tråden las vegas bröllop!!! hjälp!!! :d