• Vårbröllop

Grace loves lace

Hej
    Undrar om någon köpt brudklänning av märket grace loves lace?

om inte kanske ni ändå vill komentera denna? Jag tycker den är väldigt fin, det enda jag tänker på är att den har många olika tyger i olika lager och att jag inte riktigt vet hur jag ska klä upp den (vill inte iskera att det ser ut som ett nattlinne). Någon som har tips eller kommentarer?

• Svar på tråden Grace loves lace
  • Vårbröllop

(vill inte riskera att det ser ut som ett nattlinne)*

• Chicita

Det är ingen risk att det kommer att se ut som att du har ett nattlinne på dig när bröllopsdagen väl är där Glad

Antingen kan du satsa på ett par skor med blockklack för att göra den lite tuffare (och så är dom skönare att gå och stå i länge också än en stilettklack). Och sen ett par "statementpieces" i smyckesväg, som en armcuff exempelvis, alltså ett brett - stelt armband och sen kanske ett brett halssmycke i metall. Och sen en lite tuffare håruppsättning.

Alternativt så går du åt det romantiska hållet, pärlsmycken, kanske några korta handskar i spets (kanske med volangkant runt handleden), något hårsmycke (kanske något från etsy? www.etsy.com/search%20hairpiece&view_type=gallery&ship_to=SE&ref=auto3 

Något jag skulle undvika är dock en slöja med spetskant, för då kan det se ut som att du har klätt dig i mormors gardiner (om du har otur)...

Jättefin klänning annars.
    Önskar nästan att jag fick gifta om mig (och att jag var 40 kilo smalare Flört)

• Vårbröllop

Tack för kommentar Chicita

Det ska kanske tilläggas att jag ska ha utsläppt hår (har blont hår till ryggslutet med självfall) och blomkrans. Vi vill gärna gå på boheme/vintage stuket.  Vill gärna försöka vara så "naturlig" som möjligt, det vill säga så få (eller små) smycket som möjligt. så det krånglat till det en aning.

Klänningen beställs från Australien vilket gör det svårt att veta om den kommer behöva "kläs upp" eftersom jag inte kan titta på den i förväg.

• Chicita

Jamen då ska du inte ha något mer alls tycker jag.

Om du känner att det inte räcker med blomsterkrans i håret så kanske du skulle kört en handledsbukett (om du inte ska ha brudbukett förstås) Glad 

• Vårbröllop

Ja det är sant. Har inte vågat beställa den pga av enkelheten (och högt pris) men jag hittar ingen jag tycker bättre om så det blir nog att jag beställer den så får jag se hur jag ska göra när jag fått den. Kul att höra att någon annan tyckte den var fin :)

• Chicita

Det enkla kan oftast vara det mest slående.

Med en enklare (men välsydd, välsittande och bra kvalité) klänning kommer ju du att lysa och synas mer än om du kör en prinsessklänning med massa blingbling på och smycken uppepå det Glad 

• maxmamma

tror som chicita när det gäller det där med smyckena kommer bli kanonfint, och som sagt låt bli spetsslöjan så man inte tror det är gammelmormors gardin du fäst fast på huvudet.

klänningen i sig var ljuvligt vacker o ja jag önskar oxå att jag vägde 30kg mindre o kunde ha en sån klänning på mig...

Lycka till med bröllopet om inte annat. 

• Vårbröllop

Tack :) Känns jätte kul att ha börjat planera mera i detalj. Men det känns som om det är stilen på klänningen som sätter tonen för resten av planeringen. Min blivandes krav var vintageklänning men det får bli klänning i vintagestuk ;) Tycker dock att det är svårt att hitta bilder eller hemsidor med bilder på liknande klänningar eller bröllop för inspiration. Några tips?

• Chicita

Jag tycker att man kan få upp rätt mycket om man googlar (bilder) Vintage Wedding Glad
    Och från bilderna kan du säkert komma åt bloggar och annat om du hittar en stil du gillar

• Annamolly

Jag har tittat pa deras klanningar pa natet! Dom ar verkligen jattefina! Jag tyckte ocksa det var lite svart med att dom kommer fran Australien...

Har du sett Claire Pettibone's klanningar? Dom ar lite liknande, och dom kan du kopa i Europa, kanske till och med i Sverige. 

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden Grace loves lace