• Lina2126

VARNING för Cosmos bröllopsexperterna!!

I lördags var jag och provade klänningar med min mamma och tärnorna. Ett av tre ställen vi besökte var Cosmos Bröllopsexperterna på Norr Mälarstrand, Stockholm. Jag ångrar såååå att jag gick dit .

Otrevligare personal FINNS inte.

Det började med att när vi plingade på öppnade en butter dam och synade mig uppifrån och ner.

"Vad vill NI?"

"Jaaa, vi har bokat tid för att prova klänning"

"JAHA. Och HUR kunde du boka tid på en lördag?! Vi TAR inga bokningar på lördagar!!"

"Okeeeej, ja jag ringde och fick en tid?!"

"MYCKET märkligt. Ja jag ser din bokning här. (suck). Kom in då. Men de får inte följa med, du får bara ha med dig en person. De andra får vänta i hallen (pekade på mina tärnor och mamma)"

Så började det. Sen hade hon frågat när jag ringde bokade vilken strl jag hade (42) och vilken stil på klänningar jag sökte så skulle hon ta fram tills jag kom. Tror ni att hon hade förberett nåt? Nähä då. Hon kollade på mig och fnyste: "Ja, vi har nog inte mycket som du kan ha". Det kändes.

Jag hittade 4 klänningar jag ville prova, de var dock i 36/38 och hon kom fram och sa att "Du får inte testa dem, du kan ha sönder dem". Gissa hur det kändes att höra. Jag ville ju bara testa modellen, jag förstår att jag inte kan stänga en 36:a när jag är en 42:a, men jag kunde ju ha fått prova.

Det slutade med att jag fick prova två klänningar, som inte ALLS var i min stil, stora fula glittertält, det enda som stämde var storleken.

Hon sa även "Ja vi har ju lite klänningar i ateljén här bredvid i din strl. Men då måste jag gå och hämta dem, och det gör jag inte. Dessutom måste du förstå att jag kan inte låta dig prova dem, då kommer dina hudrester komma på klänningarna och då kan jag inte sälja dem, det förstår du väl?!"

Jag har aldrig känt mig så fet, ful och misslyckad och ledsen som de fick mig att känna. Jag var så ledsen inombords när jag gick därifrån. Jag hoppas att INGEN här behöver uppleva samma sak. Oavsett strl på brud så ska man känna sig VACKER när man provar klänningar, inte som ett freak som katten släpat in.

Håll er borta från Cosmos, är mitt råd.

• Svar på tråden VARNING för Cosmos bröllopsexperterna!!
  • eml33h

Men FY så tarvligt!
    Kan inte förstå att folk beter sig på det viset : /
    Hoppas du kommer över hennes beteende och hittar din drömklänning på annat ställe! :)

• Lina2126
    eml33h skrev 2012-11-28 13:31:02 följande:
    Men FY så tarvligt!
    Kan inte förstå att folk beter sig på det viset : /
    Hoppas du kommer över hennes beteende och hittar din drömklänning på annat ställe! :)
    Jag har ett ordspråk på väggen hemma "Bryt ihop och gå vidare". Det var precis vad jag gjorde. Jag grät mig till sömns i lördags och var ledsen i söndags och kände mig som en flodhäst som inte är värd att gifta sig. MEN imorgon ska jag och mamma ut på ny klänningsjakt. De ska få se!
  • November2013

FY FAN säger jag bara! Blir så arg när jag läser detta så jag imploderar!

Jag har varit där i sällskap med vänner som skulle prova klänningar och fått liknande bemötande. Förstår inte om de själva förstått att de är där för att sälja klänningar?!?

Tacka vet jag Lilly på birgerjarlsgatan, de gjorde min brudklänningsupplevelse otroligt rolig och fin, inte bara för mig utan även för mina tärnor och min mamma. 

Kram till dig och jag hoppas du vet att du absolut inte ska känna dig fet, misslyckad eller ful! Varje kvinna är enastående och så är det!

Mvh Mullig Stockholmsbrud 

• Lina2126

Det jag inte förstår är VARFÖR de ville få mig att känna mig värdelös. De borde ju vilja sälja klänningar oavsett strl på brud? Jag har dessutom en budget på ca 25000:- så det är ju inte lite heller. Jag hoppas att ni andra brudar får ett trevligare bemötande, eller bättre - undvik dem så att ni får känna er fina oavsett om det står 36 eller 42 på lappen i klänningen.

• November2013

Ja, det är ju underligt hur vissa tänker.

Jag är övertygad att med en sådanbudget så kommer du hitta din klänning.
    Shoppar du i Stockholm? 

• Lina2126
    November2013 skrev 2012-11-28 13:55:57 följande:
    Ja, det är ju underligt hur vissa tänker.

Jag är övertygad att med en sådanbudget så kommer du hitta din klänning.
    Shoppar du i Stockholm?
    Yes, jag shoppar i Sthlm =)
  • November2013

otroligt kul!

Jag shoppade också i Stan (bor här). Som sagt, man får väldigt blandade bemötande i just brudklänningsbutiker. Tycker även att de är så konstigt att alla provstorlekar är just 36 ibland 38. Jag är en 44 och de var nästan strikt omöjligt enligt många butiker. De kunde beställa in men i sådana fall behövde jag köpa den av dem, vilket inte riktigt känns rätt. 

Vilken  butik står näst på tur? 

• Lina2126
    November2013 skrev 2012-11-28 14:05:28 följande:
    otroligt kul!

Jag shoppade också i Stan (bor här). Som sagt, man får väldigt blandade bemötande i just brudklänningsbutiker. Tycker även att de är så konstigt att alla provstorlekar är just 36 ibland 38. Jag är en 44 och de var nästan strikt omöjligt enligt många butiker. De kunde beställa in men i sådana fall behövde jag köpa den av dem, vilket inte riktigt känns rätt.

Vilken butik står näst på tur?

Jag ska kolla in White på Norr mälarstrand, Sthlm brud & Fest och bröllopskällan (om vi hinner) på torsdag!

Har varit på Garamaj och Royal. Har du varit i någon bra?

Ja det är så synd att man inte kan prova "sin" strl, det är ju så svårt att avgöra när man kan inte kan testa ordentligt =/..

• Alyllyra

Jag fick ett jättebra bemötande på Milagro de Nahrin på Karlavägen. Supertrevlig personal, kan verkligen rekommendera!

• GustavB

Otroligt oproffsigt och kränkande, tack för varningen. Vi hade tänkt att åka dit och kolla, men kommer garanterat inte göra det efter din historia.

Var inne på Milagro med min fästmö precis innan deras flytt, där var dom väldigt trevliga. Vi ska till Lilly samt Garamaj nästa helg. Får se hur det går.  

Svar på tråden VARNING för Cosmos bröllopsexperterna!!