VARNING för Cosmos bröllopsexperterna!!
I lördags var jag och provade klänningar med min mamma och tärnorna. Ett av tre ställen vi besökte var Cosmos Bröllopsexperterna på Norr Mälarstrand, Stockholm. Jag ångrar såååå att jag gick dit .
Otrevligare personal FINNS inte.
Det började med att när vi plingade på öppnade en butter dam och synade mig uppifrån och ner.
"Vad vill NI?"
"Jaaa, vi har bokat tid för att prova klänning"
"JAHA. Och HUR kunde du boka tid på en lördag?! Vi TAR inga bokningar på lördagar!!"
"Okeeeej, ja jag ringde och fick en tid?!"
"MYCKET märkligt. Ja jag ser din bokning här. (suck). Kom in då. Men de får inte följa med, du får bara ha med dig en person. De andra får vänta i hallen (pekade på mina tärnor och mamma)"
Så började det. Sen hade hon frågat när jag ringde bokade vilken strl jag hade (42) och vilken stil på klänningar jag sökte så skulle hon ta fram tills jag kom. Tror ni att hon hade förberett nåt? Nähä då. Hon kollade på mig och fnyste: "Ja, vi har nog inte mycket som du kan ha". Det kändes.
Jag hittade 4 klänningar jag ville prova, de var dock i 36/38 och hon kom fram och sa att "Du får inte testa dem, du kan ha sönder dem". Gissa hur det kändes att höra. Jag ville ju bara testa modellen, jag förstår att jag inte kan stänga en 36:a när jag är en 42:a, men jag kunde ju ha fått prova.
Det slutade med att jag fick prova två klänningar, som inte ALLS var i min stil, stora fula glittertält, det enda som stämde var storleken.
Hon sa även "Ja vi har ju lite klänningar i ateljén här bredvid i din strl. Men då måste jag gå och hämta dem, och det gör jag inte. Dessutom måste du förstå att jag kan inte låta dig prova dem, då kommer dina hudrester komma på klänningarna och då kan jag inte sälja dem, det förstår du väl?!"
Jag har aldrig känt mig så fet, ful och misslyckad och ledsen som de fick mig att känna. Jag var så ledsen inombords när jag gick därifrån. Jag hoppas att INGEN här behöver uppleva samma sak. Oavsett strl på brud så ska man känna sig VACKER när man provar klänningar, inte som ett freak som katten släpat in.
Håll er borta från Cosmos, är mitt råd.