• Äldre 27 Nov 12:59
    8292 visningar
    34 svar
    34
    8292

    December 2013

    Vårt bröllop kommer gå av stapeln 2013-12-14 :)
    Finns fler Decemderbrudar där ute i cyberrymden?

  • Svar på tråden December 2013
  • Äldre 26 Jan 09:50
    #11

    Selmabus: Wow, vilken klänning!! Typ en sån kan jag verkligen med tänka mej! =) Sitter som en smäck på dej. Men som du skrev om priset... Lite mycket enligt min budget, men man får prioritera. Vi kommer lägga störst del av budgeten på min ring och maten. Jag kommer beställa klänning från Kina som får kosta max 1500 kr.

  • Äldre 26 Jan 10:08
    #12

    Som sagt, det var ju min tanke oxå.... Har hittat en jättefin klänning, men vill egentligen inte ha snörning i ryggen! Då känns det lite riskabelt att beställa en med dragkedja! Tänk om den inte passar :-/

  • Äldre 26 Jan 10:31
    #13

    Personligen gillar jag snörning i ryggen, men det är ju inte alla som gillar det. Och enligt vad jag har läst på diverse trådar här så rekomenderar folk att man köper med snörning så man får den att sitta bra. Folk skriver ju även att man ska beställa lite större då det är lättare att sy in. Men jag förstår din ångest över klänningköp, man vill få exakt rätt...

  • ThesaH
    Äldre 14 Mar 22:54
    #14

    Här kommer en decemberbrud till. :) vacker klänning, förstår att du föll för den. :)

  • maddek
    Äldre 14 Mar 23:12
    #15

    En till decemberbrud! Vi gifter oss på Nyårsafton 2013. Hat hittills bokat kyrka, lokal och häst med släde!
    Färger blir creme/vinrött tror jag nu :) Skickat ut Save-the-date till inbjudna så gästlistan är spikad också, 96 personer bjudna så får man väl se hur många som kommer. Jag var lite orolig att nyårsafton skulle vara ett dumt datum men hittills har alla varit jättepositiva till det! 

     

  • Äldre 16 Mar 12:18
    #16
    ThesaH skrev 2013-03-14 22:54:42 följande:
    Här kommer en decemberbrud till. :) vacker klänning, förstår att du föll för den. :)
    Tack så mycket :)
  • Äldre 16 Mar 19:01
    #17

    Vi har precis bestämt oss, det blir av 2013-12-11 :) litet borgligt bröllop med de närmaste. Har du kommit långt i planerna? Blir det ett stort bröllop? :)

  • ThesaH
    Äldre 18 Mar 11:36
    #18

    Maddek: Va kul med fler nyårsbrudar! Vi har också bestämt oss för nyårsafton och precis bokat lokal och band. :) Va kul att alla varit positiva hittills, vår gästlista är inte klar riktigt än och är nervös att många kommer tycka att det är ett dumt datum. Men vi får se. :)

  • maddek
    Äldre 22 Mar 10:46
    #19
    ThesaH skrev 2013-03-18 11:36:24 följande:
    Maddek: Va kul med fler nyårsbrudar! Vi har också bestämt oss för nyårsafton och precis bokat lokal och band. :) Va kul att alla varit positiva hittills, vår gästlista är inte klar riktigt än och är nervös att många kommer tycka att det är ett dumt datum. Men vi får se. :)
    Vad häftigt ThesaH! Tror att alla dina gäster kommer uppskatta det liksom våra :) 
    Har du varit på något nyårsbröllop? Har lite svårt att hitta andra som har erfarenhet från det, tänkte mest på om det är något speciellt man kan/borde göra.. :) Har du några idéer? Vi bjuder i alla fall på mousserande vid 12-slaget och fixar fyrverkerier..

    Var ska ni gifta er? Roligt med band! Jag hade också tänkt det men de jag har pratat med tar dubbelt betalt på nyår och det blev lite väl mycket pengar tyckte jag. Fortsätter kolla runt fter både dj och band nu så får väl se snart vad det blir :)  
  • maddek
    Äldre 22 Mar 10:47
    #20

    Selmabus: Blir det den klänningen? Den är helt fantastisk! :)

Svar på tråden December 2013