• Brudiframtiden

Hur löser ni alla smådetaljer rent praktiskt?

Vem ska städa lokalen dagen efter?

Vem har koll på barnen? Vi vill ju gärna vara "lediga" den här dagen...

Åååh..så mkt detaljer som ska falla på plats, svårt tycker jag!!

• Svar på tråden Hur löser ni alla smådetaljer rent praktiskt?
  • GustavB

Städfirma fixar städningen.
    Ska barnen vara med på festen? 
    Vilka fler detaljer tänker du på?

• fierce

Våra föräldrar har lovats att hjälpa till, vi kommer åxå städa men lite senare när vi sovit ut. ;) 

Barnen kommer få springa fritt men har en vrå med spel, ritgrejer, ev filmer sen så får väl föräldrarna turas om att passa dem.  Mitt barn har mina föräldrar lovat att ta hand om, och så sover han hos dem sen.

Ja det är mycket smått att hålla kolla på... Men man få löse en grej i taget. :) 

• Mmmaria

Japp det är massor att tänka på.

Vi skrev ett "körschema" dvs klockslag, allt som skulle ske, i vilken ordning och vem som var ansvarig. Var överdrivet noga med detaljer en gång för alla så slipper du tänka på det sedan. Gå igenom allt i huvudet och skriv ner. Sedan får man räkna med att allt inte blir som på schemat. Jag hade inte förutsatt att maken skulle stryka sönder smokingskjortan kl 11 och vara tvungen att åka till stan och köpa ny. Det händer alltid något spännande....

Skickar med första delen av schemat. Sedan blev det många listor med "att ta med till vigseln".

• Gwennie

Jag tyckte att det allra svåraste var att komma på alla smådetaljer.... Inte så lätt om man inte själv deltagit i bröllopsplanering tidigare...

Vi löste planering och själva utförandet genom att bjuda hem familj och närmsta vänner till ett stort planeringsmöte. Vi åt lite god middag och hjälptes åt att skriva ihop en "attgöralista" och bestämde samtidigt vem som skulle göra vad. Jag tyckte att det fungerade jättebra och vet inte om vi hade lyckats få ordning på det där själv annars. Dessutom var det väldigt roligt att jobba med det tillsammans :)

Sen får man ju räkna med att en del av de där smådetaljerna kommer att glömmas bort i röran, men bara de större sakerna faller på plats, så blir det en fin dag ändå :)

Lycka till med planerandet!

• Chicita

Vi städade själva, eller tja med hjälp av några vänner och släktingar och 2 kollegor som hade bemannat baren på kvällen.
    Och vi städade på natten, direkt efter festen för lokalen var bokad för ett dop morgonen efter.
    Det gick utmärkt, men om jag hade kunnat så hade jag tagit in någon annan för städningen. Dock var det mesta jobbet att packa ner våra dekorationer. Och det skulle ju inte vara så lätt för en städfirma att veta vad som var vårt och vad som var lokalens...

Vi har inga egna barn, men det fanns en som tog hand om allas barn på kvällen där i ett angränsande rum.
    Eller tja barnen fick springa fram och tillbaka som dom ville, men det avlastade i alla fall föräldrarna en hel del.

Vi gjorde en salladsbuffé så att vi hade något till lunch innan vigseln och så att underhållningen och dom som serverade kunde få lite mat dom också om dom ville... 

Svar på tråden Hur löser ni alla smådetaljer rent praktiskt?