Kapplöpning till altaret?
För lite mer än ett år sedan berättade våra vänner att de skulle gifta sig i juli 2013, vilket de fortfarande planerar för.. Jag och min sambo har länge pratat om bröllop men inte kommit till skott, förrän nu. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite elak som "plötsligt" ska gifta mig samma år som dem. Först tänkte vi gifta oss i oktober, men funderar nu på att gifta oss i mars istället.. Anledningen till det är att mars är den månad då vi blev ett par och den månad då vår son föddes.. Detta är inget som någon annan än vi tänker på.. Men en avgörande del i varför vi vill tidigare lägga vårt bröllop. Det handlar således inte om att gifta sig före dem, utan om månadens betydelse för oss. Detta skulle betyda att vi då berövar dem på "första paret ut" i vår vänskapskrets. Min sambo skall dessutom vara trofastastes på deras bröllop så vi vet ju en hel del om deras bröllop redan.. Men de vet inget om vårt. Om du vore jag vad skulle du gjort? Väntat med giftermålet till oktober för att glädja dem eller gift dig i mars och kanske hamna lite på kant med dem? Känner mig så kluven...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-26 20:32
Toastmaster skulle det ha varit... Istället för trofastastes!