• Kroatien2013

Klädsel man strand/utomhusbröllop

Nu är mina kläder klara för bröllopet som ska hållas utomlands till sommaren. Jag kommer ha en halvlång klänning med lite tyll och höga klackar, men vad ska mannen ha...?

Ni som gifte er/ska gifta er under avslappnade former på tex stranden får gärna visa bilder/komma med tips på klädsel. Vi ska ha få gäster och frack och smoking går helt bort, men kostym  i ngn form är väl tanken. Kanske lite ljusare färg eller kanske skjorta och väst. så ge mig gärna lite inspiration vad man kan ha:)

• Svar på tråden Klädsel man strand/utomhusbröllop
  • daniiel

Jag tycker det är väldigt snyggt med beiga byxor, tex chinos eller linnebyxor, och en vit skjorta på strandbröllop :)

Om man vill ha det ännu mer uppklätt, så tycker jag det är snyggt med en ljus kostym :)

Vill man ha ett mellanting mellan det första här och kostym, så kan man ju skippa kavajen och bara ha en väst istället. Även det är snyggt :)

• Kroatien2013

Jättefina stilar...jag gillar med ljus kostym så får se om det blir en sån. Lutar ev lite åt en mörk kostym utan slips annars.

• Fjärilen

Min kompis gifte sig på en strand. Han hade linnekostym, en mörbrun. Var super snyggt.

Det var just att det var linne som gjorde det hela snyggt (och svalt för honom förstås) 

• Millan77

Åhhh, Jättefina bilder. Jag (vi) letar efter nått min M2B kan ha på sig när vi gifter oss.

Vi kommer att gifta oss på Jamaica i februari o han har hela tiden sagt nej till ljus kostym.

Men nu har han sett lite bilder här o kan tänka sig att prova iaf ;)

• Kroatien2013

Vi kommer gifta oss utomhus i värmen nära havet, men kör nog hel kostym ändå. Inget annat känns tillräckligt fint, mannen får väl ta av sig kavajen och rulla upp ärmarna på middagen:)

• Sassabrassamandelmassa

http://www.suitopia.se/sv/customer-gallery/# bild 39

• Utomlands 2013

Ska väl förtydliga att jag önskar bilder på brudgum UTAN kostym. Gärna fler i stil med de du lagt in daniiel.

Han tänker sig någon kombination av ljusblå eller beige skjorta med vita byxor, eller vit skjorta med beige eller ljusblå byxor. Snyggt och fint men ändå inte just kostym. KANSKE en väst, men troligen inte. Och heller inte kortärmad skjorta utan antingen med långa ärmar eller med lite upprullade.

Utomlands 2013 skrev 2013-01-20 22:00:27 följande:

Är i samma situation och är tacksam för fler bildförslag!

• sommarvinter

något sånt här kanske? Min kille kommer att se ut liknande det här när vi gifter oss, han är verkligen ingen kostymkille och tyckte att det här var mer lagom.

• Paranoid Android

Vi gifter oss borgerligt och vill undvika den traditionella klädseln. Jag gillade starkt bilderna som "sommarvinter" lagt upp. Gillade hängslena väldigt mycket t e x. Någon som har fler tips på hur man undviker chinos och kavaj?

Är det någon som har tips på bra ställen att handla alternativa brudgumskläder i Malmö eller Göteborg?

Svar på tråden Klädsel man strand/utomhusbröllop