• johannagbg

    Hur ska jag göra?

    Hejsan alla bröllopstokiga =)
    Nu är det så att vi har bestämt oss för att gifta oss i frillesås då kyrkan och lokalen ligger helt underbart där. Problemet är att det ligger lite avsides och det är dåligt med busstransport. Hur hade ni gjort?
    Ska man höra med någon utomstående om skjuts från lokalen till hotellet, ska jag ringa och boka taxi eller hur gör man?
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • daniiel

    Tänker du med transport åt gästerna? Jag hade nog valt att låta gästerna ordna med det själva. Vill man vara snäll, så kan man tipsa om nummer till taxi, kanske sammanföra vissa för samåkning osv. Har man råd och vill, så kan man ju hyra en buss. Jag skulle dock tippa på att det vanligaste, och det är absolut inget fel med det, är att låta gästerna ordna med saken själva som sagt.


  • johannagbg
    daniiel skrev 2012-11-25 15:43:41 följande:
    Tänker du med transport åt gästerna? Jag hade nog valt att låta gästerna ordna med det själva. Vill man vara snäll, så kan man tipsa om nummer till taxi, kanske sammanföra vissa för samåkning osv. Har man råd och vill, så kan man ju hyra en buss. Jag skulle dock tippa på att det vanligaste, och det är absolut inget fel med det, är att låta gästerna ordna med saken själva som sagt.
    det hade jag oxå funderat på, men nu tänkte jag mest åt  oss =)
  • daniiel

    Då kan ni väl absolut boka taxi om ni inte vill köra själva :) Många hyr ju en speciell, fin, bil och åker. Kanske inte till kyrkan, men från kyrkan efter vigseln, och då kan man väl absolut ta taxi till kyrkan. Jag skulle då boka i förväg, så man verkligen vet att man får en taxi i tid :)

    Maken körde våran bil med marskalkerna till kyrkan. Min syster (tärna) skjutsade mig, den andra tärnan och vår dotter (brudnäbb) i min mormors bil. Från kyrkan hade vi fått låna en fin, gammal bil som han som ägde bilen körde. Då tog en av marskalkerna våran bil från kyrkan bara.


  • Chicita

    Det beror väl på hur lyxigt ni vill ha det på vägen hem (och kanske på vägen dit).
    Det brukar finnas limousinservice även på mindre orter. Annars funkar ju taxi om man vill det, eller så kan man fråga en vän, eller kanske en bilfirma...
    Det är väl mest er ekonomi och fantasi som sätter gränserna.

    Ta en taxi, gå, hästskjuts eller annat. Det spelar ingen roll Glad 

Svar på tråden Hur ska jag göra?