• Emma596

Tyllkjol!

Hej! Skulle bli glad om någon vet var man kan få tag i en tyllkjol. Den ska gå till knäna ungefär. Vill nämligen ha ett separat liv med ett band i midjan till kjolen på min bröllopsdag.
    Kjolen ska vara i en längre "ballerinakjols-modell", om det går att förstå vad jag menar Drömmer

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tyllkjol!
  • Chicita

Jag har ingen aning om vart du kan hitta en...
    Men. Det är ju inte svårt att sy själv om man bara klarar av att trä en symaskin och fålla upp gardiner (typ)
    Och tyll är ju rätt billigt Glad 

• knyttan

Ska det vara en underkjol eller ska du ha bara tyllkjolen?
    Det första kallas för petticoat och det andra för pettiskirt, googla på det du vill ha så kommer du säkert hitta massor.
    Jag beställde min tyllkjol som jag hade under brudklänningen från USA, från sidan pettiskirtstyle. Det finns hur mycket som helst där, med frakten blir det dock ganska dyrt tyvärr, men kan ju vara värt om man vill lägga lite extra.
    Här finns massvis med tyllkjolar som går att använda utan kjol över tex:
    www.pettiskirtstyle.com/teen-adultpettiskirts.htm

Annars finns massvis på Etsy också, och många gånger kan man få det custom made också så att man kan välja färger, lager, längd mm själv. Som sagt, det finns hur mycket som helst! Priserna ligger dock på ungefär samma som på pettiskirtstyle.

Eller så gör man som Cichita säger och syr en egen, det blir ju defenitivt mkt billigare Glad

• Jessica B

Om det är en knälång tyllkjol du är ute efter så har Miss Retro till bra priser. De har i vitt, svart och rött. Beställde min där nu i veckan! 

Svar på tråden Tyllkjol!