• Äldre 24 Nov 01:08
    3172 visningar
    15 svar
    15
    3172

    Jätte konstigt mail...

    Hej, jag fick precis ett mail ifrån en tjej här på BT, om att jag skulle maila hennes privat mail om att få se bilder på henne.. Och hon skrev både på engelska och svenska. Jag sitter just nu på mobilen men kan lägga in mailet här i tråden i morgon om någon vill det.. Jag undrar om det är fler än jag som har fått det? Jag blir faktiskt små sur och besviken på folk som sitter och skriver sådana här saker HÄR på BT..

  • Svar på tråden Jätte konstigt mail...
  • sommar­vinter
    Äldre 24 Nov 01:22
    #1

    Jag har fått precis samma... från någon som kallar sig sonyalove eller liknande. Tycker att man har sett en massa konstiga inlägg i trådarna den sista tiden också. Väldigt tråkigt..

  • Äldre 24 Nov 01:26
    #2

    Ja det är samma person.. Ja verkligen jätte tråkigt.. Vill ju att BT ska handla om bröllop och så ..

  • maxmam­ma
    Äldre 24 Nov 01:34
    #3

    Samma här har oxå fått såna inlägg i min gästbok. Känns bara snuskigt. Det är 2 inlägg ett på svenska o ett på engelska. Man kan ju undra vad det är för snusklurk som skickar såna inlägg...

  • Äldre 24 Nov 01:41
    #4

    Det är spam. Anmäl, ignorera, radera. Väldigt trist med sådant dock.


  • Äldre 24 Nov 07:01
    #5

    Får sådana hela tiden.

  • Aniara­4
    Äldre 24 Nov 10:01
    #6

    Hur är det man gör nu igen för att anmäla mail? (Och VARFÖR finns det ingen liten röd hand i mail som det gör i inlägg?!) Jag tror nämligen inte på att Soniya är en anständig flicka med kärlek och ärlig! Snarare att "hon" håller på med nåt fuffens. "Hon" kanske samlar in mailadresser till lättlurade personer som man kan skicka virus till?

  • PiaB
    Äldre 24 Nov 10:58
    #7

    Jag undrar också hur man anmäler mail? Jag brukar bara kopiera mailet och skriva vem det kommer ifrån och skicka till forumvärden.


    Fick också nyligen ett liknande mail från någon som så heeeemskt gärna ville komma i kontakt med mig. Problemet är att jag får liknande mail på alla forum jag är med, även facebook. Så det verkar vara ett problem som är svårlöst. Bara att amäla och ignorera.


  • Äldre 24 Nov 12:39
    #8

    Mail anmäler ni genom att kopiera dom (se till att få med nicket på personen som skriver) och maila sen adressen som står längst ner på sidan
    support@brollopstorget.se

    Helt värdelöst att det inte finns en anmälningsfunktion direkt vid mailfunktionen.
    Jag saknar också en möjlighet att kunna anmäla en person och att dom då direkt kan se personens senaste inlägg i trådarna.
    Det hade varit ett perfekt sätt att komma åt spammare.
    Typ att man kunde klicka på en "spam-knapp" 

  • BlomAn­na
    Äldre 24 Nov 13:00
    #9
    Chicita skrev 2012-11-24 12:39:37 följande:
    Mail anmäler ni genom att kopiera dom (se till att få med nicket på personen som skriver) och maila sen adressen som står längst ner på sidan
    support@brollopstorget.se">support@brollopstorget.se

    Helt värdelöst att det inte finns en anmälningsfunktion direkt vid mailfunktionen.
    Jag saknar också en möjlighet att kunna anmäla en person och att dom då direkt kan se personens senaste inlägg i trådarna.
    Det hade varit ett perfekt sätt att komma åt spammare.
    Typ att man kunde klicka på en "spam-knapp" 
    Jag vill också ha en sån funktion. JAg har också fått mail idag och flera gånger innan men "orkar" inte anmäla det genom att maila supporten varje gång...
  • Aniara­4
    Äldre 24 Nov 13:59
    #10
    Chicita skrev 2012-11-24 12:39:37 följande:
    Mail anmäler ni genom att kopiera dom (se till att få med nicket på personen som skriver) och maila sen adressen som står längst ner på sidan
    support@brollopstorget.se">support@brollopstorget.se
    Men orka...
  • Äldre 24 Nov 14:17
    #11
    Aniara4 skrev 2012-11-24 13:59:15 följande:
    Men orka...
    Ja, du läste väl resten av inlägget också eller?
    Det var ett svar till PiaB som undrade hur man anmälde.
    Det är ingen som tvingar dig att "orka".
    Men tydligen orkade du kommentera här i alla fall Tungan ute 
  • Aniara­4
    Äldre 24 Nov 14:27
    #12
    Chicita skrev 2012-11-24 14:17:02 följande:
    Ja, du läste väl resten av inlägget också eller?
    Det var ett svar till PiaB som undrade hur man anmälde.
    Det är ingen som tvingar dig att "orka".
    Men tydligen orkade du kommentera här i alla fall Tungan ute 
    Det var inte så jag menade. Trodde du kände mig bättre än så. Flört

    Jag menade att instämma med dig att det är helt värdelöst att man inte kan anmäla direkt med en enkel knapptryckning och inte behöva gå utanför sajten och skriva ett mail. Jag tror det minskar antalet anmälningar drastiskt.

    Själv använder jag nästan aldrig den mailadress jag använde för att registrera mig här, så nej, jag orkar inte gå och öppna den (den är dessutom rätt jobbig) bara för att anmäla ett spam. Så jag är en av alla som förmodligen inte ids anmäla, och får det att framstå som att det inte är något stort problem på BT!
  • Äldre 24 Nov 14:34
    #13
    Aniara4 skrev 2012-11-24 14:27:35 följande:
    Det var inte så jag menade. Trodde du kände mig bättre än så. Flört
    Haha ja det var det jag trodde att jag gjorde och blev så förvånad när du skrev så Tungan ute
    Tänkte för mig själv att "jahapp där blev jag fetdissad" Flört

    Men då håller jag med.
    Jag använder den mail jag råkar ha öppen helt enkelt. Och så skriver jag under med mitt nick här inne bara.
    Det har funkat än så länge...
    Superdrygt när man måste krångla så. Men om alla tänker att "någon annan anmäler säkert" så kommer vi ju snart ha ett forum som är totalt sönderspammat och mailboxar som flödar över med "afrikamail".
    Så eftersom jag inte har så mycket annat att göra - så brukar jag anmäla när jag ser något Flört
  • Äldre 25 Nov 16:39
    #14

    Jag anmälde första gången men eftersom jag inte fick någon respons från bröllopstorget struntar jag i det nu.

  • Äldre 1 Dec 14:12
    #15

    2012-11-24 00:06:06 Från: soniyalove01


    Hej kära,
    Mitt namn är Soniya, är en anständig flicka med kärlek och ärlig, vänligen jag kommer vilja att ni kontakta mig genom min e-postadress (soniyalove01@yahoo.com) så att jag kan berätta mer om mig med bilder på mig, tack
    din kärlek,
    Soniya,

    (soniyalove01@yahoo.com)

    ---------------------------------------------

    Hello dear,
    My name is soniya,am a decent girl with love and honest,please i will like you to contact me through my email address(soniyalove01@yahoo.com)so that i can tell you more about me with pictures of me, thanks
    yours love,
    soniya,

    (soniyalove01@yahoo.com)
Svar på tråden Jätte konstigt mail...