• PiaB

    Ska jag kräva honom på underhållsbidrag?

    Jag vet inte, jag skulle nog ta det med en jurist... Vet du bevisligen att han tjänar de pengarna eller är det rykten? Eftersom du fått bidrag från FK så antar jag att det prövats på något sätt?


     


    Jag visste att det är inkomstbeprövat men jag och barnens pappa har valt att göra upp det mellan oss. Vi betalar 1500 till den hon varit mest hos en månad. Hon är 16 år och åker som hon vill mellan oss. Ibland är hon hos mig en månad och är hos honom en helg, ibland åker hon till honom en helg och kommer hem två veckor senare Just nu är hon ungefär lika mycket hos båda så nu betalar ingen av oss någonting.


     


    Finns det bevis på att han tjänar så mycket kan du nog kräva honom på pengarna, och som sagt riskera en redan dålig relation. Men jag vet inte eftersom du måste fått ett beslut av FK av en anledning. Ring FK anonymt och fråga?


  • PiaB
    CoG skrev 2012-11-23 08:01:18 följande:

    Jag visste inte att man kunde få underhåll både från pappan och FK?


    Nej det är jag ganska säker på att man inte kan. Antingen betalar pappan/mamman den andra föräldern, eller försäkringskassan. Om FK betalar sä kräver de å sin sida pengar av den förälder som inte betalar. Mamman eller pappan beroende på vad som är bestämt.
Svar på tråden Ska jag kräva honom på underhållsbidrag?