• Lakinna

Hur lång tid tar det att sy upp en klänning på plats i Bangkok

Som rubriken lyder så undrar jag om någon vet hur lång tid det tar att sy upp en klänning i Bangkok? Vi ska till Thailand i januari och jag funderar på att sy upp klänning när vi är där, men vet inte hur många dagar vi måste planera in i Bangkok (ska egentligen dit för sol och bad). Om någon har något bra tips på ställe att sy upp så är det också varmt välkommet! Tack på förhand

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att sy upp en klänning på plats i Bangkok
  • Chicita

Jag kan ju bara säga att det tog en vecka för mig att sy min egen klänning. Och då är den inte så avancerad.

Vet inte hur lång tid det kan ta för dom, men räkna med 3-4 dagar i alla fall kanske?  

• Lakinna

Tack så mycket Chicita för ditt svar. I nuläget planerar jag att lägga 4dagar där och hoppas det ska räcka. Kom precis på nu att i värsta fall kanske man kan "fixa till" den här hemma om den inte hinner bli helt hundra...

• Chicita

Ja att fålla upp den och dom sista finjusteringsbitarna går ju alltid att göra här hemma hos en sömmerska om det skulle vara så Glad

• TheD

Jag vet inte... En kille vet jag skulle få byxor uppsydda och det skulle ta ca en vecka. Men paret stannade i två veckor så då var det ingen stress. Beror nog på hur mycket som ska göras, antalet kunder, vart man går... Hoppas det går bra iaf :)

Svar på tråden Hur lång tid tar det att sy upp en klänning på plats i Bangkok