Svärisar!
Har läst en hel del inlägg här om jobbiga vs superbra svärföräldrar.
Hur bra relation har du till dina svärföräldrar?
Har läst en hel del inlägg här om jobbiga vs superbra svärföräldrar.
Hur bra relation har du till dina svärföräldrar?
Fy vad tråkigt, och taskigt av föräldrarna. Ja riktigt elakt! Barn då är det ju verkligen på riktigt och då måste de ju acceptera dig tycker jag, alltså acceptera sitt barns val å släppa taget. I princip alla har ju några förhållanden bakom sig om man inte möts som 14åring, är ju dumt att kräva något annat. Hoppas svärmor är snäll mot barnen iaf!
Nej det trista är att hon inte är allt för snäll o trevlig mot mina barn som jag hade mied mig in i förhållandet. däremot så är de väl snäll mot vårat gemensamma barn, alltså det tror att de är snäll mot honom om de stuvar i han massa godis i glass o kakor för o få honom glad....
kan ju tillägga att svärfar tyckte det var rätt åt mig att min häst blev så sjuk så hon måste avlivas. han hånskrattade åt mig när jag grät över hästen o tyckte jag fick skylla mig själv...och det värsta är väl att han faktiskt sa så rätt upp i mitt ansikte....
Vilka svin!!! Det är inte ok, har du sagt till dem!? Eller kan du inte göra någon skillnad när de inte accepterar dig? Barn ser ju att vuxna gör skillnad och fruktansvärt om barnen får känslan av att ett syskon är mer värt/bättre. Hoppas dina barn har bra morföräldrar eller farföräldrar på ditt tidigare förhållandes sida?
Jag har en valdigt bra relation till mina blivande svarisar, men det kanske ar delvis for att dom bor i grekland och inte pratar mycket engelska. Vara konversationer blir darmed begransade till artigheter och present-givande. Men dom ar valdigt varma och snalla i allmanhet och brukar skicka mejl till mig (som dom google-translated till engelska) dar det star "we love you, see you soon" och sana saker. Men som sagt, vi har ett mycket okomplicerat forhallande och jag hoppas pa att det fortsatter pa det viset eftersom det skulle vara jattesvart att ha en konflikt nar man inte kan prata med varandra. Jag far lita pa att min blivande man tar hand om allt sadant i sa fall.
Skönt att ni rett ut det. Mina svärisar ska bjuda mig och maken på bröllopsmiddagen.. Vi ska ha en enkel vigsel med middag med föräldrarna våra. Sen i Augusti ska vi ha fest
Jag har dubbla uppsättningar svärföräldrar eftersom de är skilda och omgifta, och alla är faktiskt helt ok.
Sen funderar jag lite på hur föräldrar som beter sig som dem i exemplen ändå kan uppfostra söner(/döttrar) som man tycker är helt ok och vill gifta sig med. Var har de hittat sitt sätt att vara? Hur skulle man själv förhålla sig om ens föräldrar var taskiga mot ens partner?
Vilka svin!!! Det är inte ok, har du sagt till dem!? Eller kan du inte göra någon skillnad när de inte accepterar dig? Barn ser ju att vuxna gör skillnad och fruktansvärt om barnen får känslan av att ett syskon är mer värt/bättre. Hoppas dina barn har bra morföräldrar eller farföräldrar på ditt tidigare förhållandes sida?
Mina svärföräldrar är döda tyvärr, jag har aldrig träffat dem, Svärmor har varit död ca 10 år tror jag och svärfar dog medan jag och hans son dejtade och då var det ju inte läge att träffa dejtens föräldrar.
Min blivande man har en väldigt bra relation till mina föräldrar och jag tror de älskar varandra. Sist vi var där frågade han på vägen hem "undrar om inte de kan adoptera mig, jag vill ha dem som föräldrar". Sedan insåg vi att våran relation blir lite komplicerad då så vi låter bli det .
Däremot blev jag mottagen med öppna armar av hans stora familj som jag älskar. Han har tre bröder och en syster. så vi blir några stycken när deras barn är med också. Och alla är bara så mysiga så jag knappt tror det är sant. Och sååå glada för hans skull att han äntligen hittat en vettig tjej
Precis min tanke fast jag fick inte till orden. Min blivandes pappa var inte snäll mot mamman enligt honom, har som sagt aldrig träffat dem och vet bara vad folk berättat. Och när jag ibland frågar "hur kunde du bli så bra", säger han att han lärt sig av sin pappa hur man inte ska behandla kvinnor.
Men det kan ju lika gärna bli att man tar efter det dåliga beteendet, för man har aldrig sett något annat och tror det är normalt.