Inlägg från: Majbrud i västerbotten |Visa alla inlägg
  • Majbrud i västerbotten

    Skelleftebröllop 2013

    Det såklart, finns ju en risk också med att prova klänningar :), särskilt i butiker som har märkesklänningar. Men nu vet du vad du önskar, kanske kan hitta en begagnad eller en billigare variant av samma? Jättenyfiken på hur den ser ut, om du lyckas hitta en bild :)

  • Majbrud i västerbotten

    Wow vilken klänning mimmi! Som du säger kom något gott av provningen, du vet vilken modell du är ute efter nu.

    Hehe, känner igen mig i renoverandet där. Ska också ha en dyrare fondvägg... Det svåra är att välja billigare tapeter till de andra rummen som också ska tapetseras. De är ju så fina de som har så ****** dyr prislapp :P

  • Majbrud i västerbotten

    Imorgon gör vi ett nytt försök på ringarna! Dock blir det nog tillsammans med barnen så vi får väl se hur bra det kommer att gå. Jag tror jag måste gå helt själv nån dag, jag som är så supervelig och behöver sitta och stirra i evigheter på min hand när jag provar en ny ring. Hade från börjat tänkt mig en smaaal enstensring, har passerat alliansringar och funderar nu på en rätt bred och lite tjockare enstensring. Längtar till imorrn som ni förstår ;) Som någon sa tidigare ska ju ringen vara med resten av livet, DEN måste ju bli rätt!

    Blommor, blommor, blommor. Jag bor ju som sagt en bit från stan, närmare bestämt 4, och kommer att skaffa blommor från blomsterbutiken närmast mig. Har varit i kontakt med dom och funderat som attan. Ville från början bara köpa lite tulpaner och blanda med blåbärsris, men det är inte tulpansäsong i maj direkt. Har sagt bestämt nej till rosor. Vill heller inte betala massor för en BUKETT, den lever ju bara någon dag. Men nu har jag tänkt släppa mina hangups, och bara säga form, färg och pris till floristen, så får de fria händer sen. Jag kan inte fortsätta vara så här besatt och petig i detaljer. Det kommer att bli bra ändå :)

  • Majbrud i västerbotten

    OCH, vi skickade iväg inbjudningarna igår. Äntligen! Nog för att alla utom en redan vet om det :) Nu kör vi!

  • Majbrud i västerbotten

    Jag fick just ett sms från min sambo om att vi verkar ha fått tag på serveringspersonal. Några som tydligen jobbat på bröllop tidigare så det känns bra. Vet inte heller vad de vill ha betalt men vi ska diskutera detaljer vid tillfälle.

    Varit på jakt efter smycken av gammalt porslin ett tag och verkar ha fått napp där också. Diskuterar med en om vad som går att göra.

    Ska försöka ta mig till bröllopsstudion för att anpassa klänningen, inte lyckats än pga att vi varit sjuka sen förra veckan. Började med magsjuka och blev sedan jobbig förkylning. Tror det börjar va på sluttampen nu *pepparpeppar*.

    Har planerat en stockholmsresa till helgen som vi ser fram emot jättemycket! Lämnar barnen hos barnvakt och hälsar på kompisar. Blir nog mest att ta det lugnt men tänkte att man kan väl alltid hitta något :) Har tänkt att sambon ska få kolla sin bröllopsutstyrsel, vet dock inte om han har tänkt så ;)

  • Majbrud i västerbotten

    Hej på er!
    Nu, äntligen äntligen, har det börjat röra på sig igen här. Det har varit så himla mycket annat och alldeles för lite tid för att hinna med, men så plötsligt var det bara sju veckor kvar och då blev det eld i baken!

    Efter att ha velat, och ältat, och funderat (väldigt långsamt) rusade jag till sist en vända i panik på stan och köpte skor. Helt underbara skor! Hade egentligen tänkt ett par röda pumps med max 5,5 cm klack, blev istället ett par ruggigt snygga ljusbruna med kilklack på kanske 4 cm. Vansinnigt sköna! Med dessa kunde jag då prova ut klänningen igen och ta ett beslut att korta släpet, trots att det då blir liiiite dyrare än jag tänkt. Känner mig så utklädd med ett långt släp. Efter provning, direkt vidare till guldsmeden. Lagt fram ett förslag på design, avvaktar prisbild tills vi vet pris på diamant (kunde inte ge direkt svar då jag vill ha annat än vanlig vit). Orolig för att det ska bli vansinnigt dyrt, då jag inte tänkt lägga mer än 6-7000 på ring.
    Check, check, check på att-göra-listan :)

    Dessutom har mamsen själv hittat på att hon ska sy servetter :O och en kompis har börjat sy andra dekorationer.

    Till helgen blir det att fara och titta på lokalen ordentligt, provmöblera lite och mäta, mäta, mäta. Sen kan jag börja beställa det som ska beställas till dekorationer. Blommor är också klart med nu. Härliga tider! Det här kanske går vägen ändå :)

  • Majbrud i västerbotten

    Inte att förglömma har karln ordnat med serveringspersonalen! Har ingen prisbild ännu dock men vi kommer att köra på det här. Det är några tjejer som brukar servera på tillställningar ibland.
    Han har även tagit på sig att införskaffa lite lekattiraljer. Han har börjat vakna till lite nu när det närmar sig, precis som väntat haha!

  • Majbrud i västerbotten

    Vi betalar strax under 200 för buffen/person, men kommer då att göra lite extra till den själv. Dels lite annat till barnen men också baka bröd och något vegetariskt.
    Tårta till efterrätt.

    Gör framsteg med ringen. Har fått se på olika stenar idag då jag ville ha en lite lätt färgad. Valt en ljus coffe men nu hänger det lite på vad priset blir med det guld vi har skrapat ihop och har tänkt använda för att få ner priset. *Håll tummen*.

    Kändes jättebra att se lokalen igen, lättare att tänka på saker som bordsplacering väl på plats. Blir inget klassiskt honnörsbord för oss utan vi har tänkt "gömma" oss lite bland de övriga gästerna genom att duka tre långbord där vi sitter i mitten av det längst in, med gäster på båda sidor om bordet men platserna mittemot oss tomma så att de som vill kan sitta där en stund under middagen. Känns helt rätt!

    Hur går det för er andra? Fler som börjat få upp tempot? Vet inte om vi är först ut att gifta oss i tråden?

  • Majbrud i västerbotten

    Roligt med skorna joe2012 :) Du kan väl prova att bara gå runt i dom hemma först för att gå in dom lite. Är ju lika förargligt att förstöra dom i frysen liksom att upptäcka på bröllopsdagen att de är helt omöjliga att gå i hela dagen :S

    Vad ligger priserna på hos de du kollat upp? Ingår det då både frisyr och smink? Annat? Det kan vara värt att ringa runt lite och höra efter vad som ingår och om det går att skapa sitt eget paket. Generellt är väl en bruduppsättning rätt dyr men så ska den ju hålla för mycket också. Jag ska ju själv fixa frillan hos min frisör som håller till 3-4 mil söder om Skellefteå. Det kommer att kosta 1200 bara frisyren (utan löshår) och sminkning gör jag själv. Jag tycker absolut det är mycket pengar men vill gå till den jag känner, sen vet jag inte om det egentligen är dyrt eller standardpris.

  • Majbrud i västerbotten

    Som jag förstått det ingår påklädning i "brudklädsel" och som det står på "Hair & face" hemsida så kan ganska mycket ingå. Om du ringer och pratar med dom kanske du kan förhandla bort exempelvis lunchen;) Och om ingen brudnäbb ska stajlas kan det väl också dras en slant kan jag tycka.
    Trist med skorna! Är nog bara fortsätta kämpa.

  • Majbrud i västerbotten

    EN månad kvar idag.
    Varit in till guldsmeden för en sista provning och pratstund, nu kör vi! Ska bli så spännande att se resultatet! Rekommenderar er alla att gå till Guldsmeden på arkaden, Peder är underbar :)

  • Majbrud i västerbotten

    Provade min klänning idag. Var inställd på att den skulle vara under bearbetning men till min överraskning var den så gott som klar! Och den är så himla fin :) Inte klokt så bra det kändes... Några sista småändringar bara. Om en vecka tar jag med den hem igen.

    Har jag gjort något mer sen sist? Nej jag har nog inte det. Klurat på bordsplaceringen typ. Men till helgen blir det att börja pyssla och klura på andra detaljer tillsammans. Inte länge kvar nu!

  • Majbrud i västerbotten

    Jättefin bukett! Jag ska beställa blommor till min imorrn och hoppas på att jag minns rätt sista-datum från floristen. Annars blir det att ta det som finns inne i butiken.

    Drygt en vecka kvar! Har haft en del känslopendlingar men skyller som vanligt allt på hormoner, bra när man kan göra det. Gjorde bland annat en totalomvändning när det kommer till klänningen som jag älskat. Minns ju hur jag för bara några veckor sedan stod hos sömmerskan och bara uppfylldes av en härlig känsla. Förra helgen ville jag inte ha den alls! Jag skulle ju ha något mycket enklare från början. Men, jag håller på att ha lugnat ner mig nu, den är ju himlans fin :)

    Fick en underbar möhippa för en å en halv vecka sen. Totalt oväntat! Så glad över att ha så fina människor runtom mig :)

    Lite pyssel kvar som jag räknar med att hinna med under den tid som är kvar. Måste bara göra bort lite andra "måsten" först sen blir det all in sista veckan! Inte hört något om ringen än men den bör bli klar i slutet av den här veckan.

    Inte klokt vad tiden har gått fort!

  • Majbrud i västerbotten
    daniiel skrev 2013-05-01 10:31:27 följande:
    Vad roligt, försök att slappna av nu under sista veckan, även om jag förstår att det är svårt! Bröllopsdagen bara svischar förbi, så det är bra om man tar en stund före och försöker "komma i stämning" tycker jag :)

    Visst skulle du ha en jättefin spetsklänning? Jag tror nog den kommer bli toppen!
    Jag har lite skolarbete att göra undan nu i veckan, men sen ska jag nog "hitta dit" :)

    Precis, klänning i helspets och den är verkligen super. Det va just det att den plötsligt kändes "för" fin. Tankar om att "det är bara en dag" och det är ju "min/vår" dag biter inte, då vi inte "är" den typen av folk. Däremot börjar jag hitta tillbaka till varför jag föll för klänningen, och då känns det såklart bättre.
  • Majbrud i västerbotten

    Välkommen gaybruden! Jag skulle vilja säga att ni är klara och kan i stort sett slappna av fram till dagen B :) Men visst, är väl nästan alltid något ogjort. Vad gäller blommor beror det ju helt och hållet på vad ni vill ha. daniiels tips om att sätta maxpris är såklart ett bra alternativ. En kompis till mig köpte två rosbuketter på konsum och satte ihop till en enkel bukett, ingen som tänkte på att de inte var köpta hos florist. Ni kanske har någon som kan binda buketter åt er om ni tycker det är mycket pengar att lägga ut annars. Allt funkar :)

    joe2012, spännande med ringen! Förstår känslan :) Väntar fortfarande på besked om min, måste ringa och kolla känner jag...

    Angående fotografering av gästerna kommer vi att ha vår kompis med som fotar hela festen, som också får fotografera gäster. Jag hade tänkt hitta gamla ramar som de får hålla upp framför sig men det har glömts bort lite, blir nog bara vanliga uppställda kort. Å andra sidan tror jag det blir nog så bra. Det är ju bara roligt att ha bilder på alla som var med. Sen har vi tänkt be folk skicka över kort de tagit själva om de har något som blev extra bra.

  • Majbrud i västerbotten
    joe2012 skrev 2013-05-08 20:45:03 följande:
    Nu är det inte länge alls kvar! Jag vet inte hur mycket du kommer att kolla här innan helgen så är för vill jag passa på att önska dig en fantastisk dag! Du får gärna lägga upp någon bild på er! Ha så kul!
    Tack joe2012!

    I lördags hade vi vår dag, i duggregnet :) Och det var en helt fantastisk dag! Dock var jag lite spänd och rätt slutkörd så jag hade både svårt att ta in en del, och det krävdes lite extra energi för att orka hela kvällen. Men nu efteråt är jag helt uppfylld av alla underbara människor vi fick dela dagen med och varit gråtmild hela dagen.
    Middagen blev perfekt med allsånger och underhållning (av vår toastmaster och hans sambo), för att inte tala om alla tal. Jag var beredd på korta, koncisa saker, för det är lite det jag kommer ifrån. Men fick ta emot något helt annat, och det är går inte att slå.

    Lokalen var super, kan bara rekommendera Nyhamnsgården för kommande brudar. Men vet att den fort blir uppbokad så det gäller att vara ute i tid. Till framtida brudar som hittar hit och letar efter den lokalen, sök via kommunens hemsida på samlingslokaler/byagårdar, där finner ni info.

    För övrigt alla brudar, försök verkligen att inte planera ihjäl er. Det kan jag känna lite grann att jag har gjort. Tänk inte så mycket, för det kommer att bli bra oavsett typ av kött eller servetter. Och våga delegera ut uppgifter för att slippa stressa! Vi slet som djur de sista dagarna trots mycket hjälp.

    Har inga bilder som helst själv, har bara fått något mms för att få se något. Men fotografen har rapporterat att hon har massor med bra bilder hon arbetar med. Längtar tills jag får se dom!
  • Majbrud i västerbotten

    Hej igen!

    Känner att det var ett tag sen jag var in här, kanske inte så konstigt då behovet stillas lite efter bröllopet ;) Men nu har jag en fråga till er som hänger här, angående möhippa. Har någon av er blivit hippad i skell-trakten? Vad gjorde ni isf? Försöker hitta lite roligare grejjer för en blivande brud.

  • Majbrud i västerbotten

    Mm, har nog något på bara mig jag kan lägga ut, vill inte lägga ut bilder på resten av familjen.

    Någon annan med hippaförslag?

  • Majbrud i västerbotten

    Vilken heldag du fick Emmelie90 :) Just det där med att tigga pengar på stan tror jag dock går bort men lokalen på Erikslid kanske kan va något.

    Egentligen är jag ute efter all typ av inspiration, lokaler man kan hålla till på och vad det finns för slags aktiviteter att hitta på i stan. Mig drog dom iväg till Umeå :)

    Själv tycker jag det är roligt med fysisk aktivitet och utmaningar som har med det att göra, och det var precis vad jag utsattes för! Denna brud tycker också det kan va kul men roligt försöka hitta på något annat.

Svar på tråden Skelleftebröllop 2013