• hellgren

    Vistaprint, gratis 3 dagars leverans?

    Hej!

    Jag försöker beställa från Vistaprint. Det står att det ska vara
    gratis 3 dagars leverenas vid köp över 300:- men det finns inget
    sånt alternativ i kundkorgen.
    Någon annan som beställt eller varit i kontakt med kundtjänst
    angående detta?

    Jag blev så glad för där finns det pengar att hämta då frakten
    är ganska dyr.  

  • Svar på tråden Vistaprint, gratis 3 dagars leverans?
  • FruW

    Jaså, jag såg aldrig det där om gratis leverans vid köp över 300kr. Jag betalade över 400kr för våra inbjudningskort, och sedan tillkom 67kr (om jag minns rätt) för frakt. Tyckte det kändes väldigt surt... Så om du sett något om fri frakt tycker jag absolut att du ska kontakta kundtjänst!

  • Sofia82

    Jag har beställt 10 st kort, för att prova hur de blir, där. Det stoda tt de skulle levereras efter 7-10 dagar men kom efter 2 :)


    Är jättenöjd med hur de blev, fast på bakisidan står det vistaprint.se, ska kolla om det går att välja bort.


    Jag betalade fullt pris för dem och nån gratis frakt var det inte. Fort gick det däremot och bra blev det!

  • daniiel

    Vi har alltid valt det billigaste fraktalternativet och aldrig behövt vänta mer än ca 1 vecka på beställningen. Inte gällande inbjudningarna, tackkorten, julkort, fotokalender osv. Jag har inte sett något om gratis frakt på hemsidan, men dom har ju ofta olika kampanjer. Nåja, man kan alltså välja den billigare frakten och ändå få sakerna snabbt :)


  • FruW
    hellgren skrev 2012-11-18 21:18:54 följande:
    När beställde du FruW?
    Jag beställde våra för en vecka sen, så väntar mig att få dem om två veckor från och med idag... Det verkar som att alla andra här har haft snabbare leverans, kanske tar min beställning längre tid för att vi laddade upp en egen bild? Blev i alla fall rätt besviken när jag såg leveranstiden, plus att den inte var gratis utan som sagt kostade 67kr extra trots att vi valde det billigaste och långsammaste alternativet. Verkar snårigt!!
  • FruW

    Kan meddela att det inte tog 3 veckor att få grejerna, det gick på 1,5 vecka istället vilket var en trevlig överraskning. Men tycker fortfarande det är trist att de la på en fraktkostnad på slutet som man inte var beredd på, särskilt om den verkar variera för olika personer.

  • Grodprinsens brud

    Jag har beställt därifrån, dock inte till bröllopet. Det brukar vara ganska dyr frakt så det billiga kortpriset äts oftast upp av den. Plus att det är det extra "billiga" som är billigt, allt annat som bättre papper, annat ytskick, möjlighet att flytta om i texten och ändra layouten samt att ta bort deras logga kostar extra för varje tjänst... 


  • Aniara4
    Grodprinsens brud skrev 2012-12-02 10:16:12 följande:
    Plus att det är det extra "billiga" som är billigt, allt annat som bättre papper, annat ytskick, möjlighet att flytta om i texten och ändra layouten samt att ta bort deras logga kostar extra för varje tjänst... 
    Japp, de är korttillverkarnas Ryanair!
Svar på tråden Vistaprint, gratis 3 dagars leverans?