• Bride To Be 86

Lokaler i Halmstad!?

Hej alla blivande brudar och blivande brudgummar! Jag undrar om någon av er har några tips när det gäller bröllops lokaler i Halmstad? Jag och min fästman ska gifta oss sommaren 2014 så är ute i väldigt god tid. Någon som vet något om Hertz Minne, Heagårdsskafferi, Wapnö eller Svarta örnshuset? Vi skulle helst vilka ha en lokal där vi kan servera vår egen köpta alkohol och gärna ett ställe där man kan välja att servera buffé eller hyra in catering. Vi tänkte även ha vigseln på samma ställe. Någon som har lite mer info, kanske till och med lite pris info? Är jätte tacksam för all information eller eventuella förslag! Mvh B2B :)

Lokaler i Halmstad!? Hjälp, tack!
  • Svar på tråden Lokaler i Halmstad!?
  • Pillan

Hej! Bor du i Halmstad? Jag har tyvärr inte så mycket att tillföra ämnet just nu men ska fundera på det. Det är ju väldigt fint på wapnö om inte annat. Men så mycket mer än så vet jag inte...

• Pillan

Tror min sambo varit på julfest brevid wapnö förresten, tror det var en rätt bra lokal... Hur många blir ni ungefär?

• Bride To Be 86

Hej Pillan och tack för visat intresse! Ja jag är från Halmstad. Jag fick nyss reda på att det finns ett korsvirkesmagasin jämte Wapnö slott som man kan ha sin bröllops fest i också. Kanske där din sambo var på julfest? Tyckte han det var fint där? Dit fick man ta med sig egen alkohol om man ville (fick man inte på slottet) men man var tvungen att beställa maten via dem, buffé gick bra. Vi blir ca 50 st..

• Pillan

Ja det var nog där! Jag ska höra med honom vad han tyckte. Annars måste man ju få åka dit och kika? :) Var buffén dyr där då? Att man får ta med egen alkohol är ju nästan ett måste om man ska hålla nere på kostnaderna... Alltså jag kan inte komma på något annat bra ställe tyvärr. Jag bor också i Halmstad men vi ska gifta oss på Råå utanför Helsingborg. Vi har hyrt en föreningslokal tillhörande en seglarklubb som ligger jättefint. Kanske finns motsvarande i Halmstad?

• Jenny121212

Hej. Vi ska ha våran fest på gudmundsgården i asige. Det är ju inte i halmstad, men ett tips iaf;) vi tycker det verkar himla mysigt där.

• Pillan

Hej! Pratade med min sambo. De hade visst varit i föreningslokalen för wapnö if så är nog inte samma trots allt...

• Bride To Be 86
    Jenny121212 skrev 2012-11-18 21:23:52 följande:
    Hej. Vi ska ha våran fest på gudmundsgården i asige. Det är ju inte i halmstad, men ett tips iaf;) vi tycker det verkar himla mysigt där.
    Tack för tipset Jenny121212 ska kolla upp detta :) 
  • Bride To Be 86
    Pillan skrev 2012-11-19 17:59:43 följande:
    Hej! Pratade med min sambo. De hade visst varit i föreningslokalen för wapnö if så är nog inte samma trots allt...
    Okay Pillan! Tack för att du hörde med din sambo! Ska se om man kan få komma dit och kika någon dag då istället :) sen så ska vi ju inte ha vårat bröllop förrän sommaren 2014, men ändå hihi måste ju kolla lite så att man ha läget under kontroll :) när det väl börjar närma sig.
    Buffén på wapnös korsvirkesmagasin kostade 295:- /person, ville man hyra dukar och porslin mm tillkom det 40:- /kuvert. Men dem tog ingen hyra av själva magasinet om man tog maten från dem. Så fick man ta med sig egen alkohol.. 
  • Pillan

Okej, ja men det låter ju helt ok i pris för mat + lokal ändå. Fast du har ju tid på dig att fundera om det är 2014 som gäller! Själv planerar jag för fullt, känns ibland inte som att jag gör något annat på min fritid ;)

• CarPer

Annies gård i Harplinge

Holms bygdegård

Allmogegården i Snöstorp

• CarPer

Annies gård ligger förståss i Haverdal

Svar på tråden Lokaler i Halmstad!?