• SnuttisSessan

    Förnya bröllopslöftena (18 mån senare) i samband med dop ?

    Vi har haft en resa där vi försökt bli gravida i ett och ett halvt år och ja sen hela graviditeten med oro och så. Nu är vår lille son snart här och vi har funderat på att förnya våra löften i samband med hans dop. Det är då ca 18 månader sen vi gifte oss. Är det för tidigt för att förnya sina löften ?


    Vi hade ett ganska litet bröllop och tänkte att nu kunde fler få vara med i och med att dopet står i fokus. Vi vill göra det för vår skull. Sen bara bjuda på dopfika, inget speciellt mer med det.


     


    Så kan vi det ?

  • Svar på tråden Förnya bröllopslöftena (18 mån senare) i samband med dop ?
  • Anezka

    Jag skulle ha väntat något år till jag och min exmake skulle ha förnyat våra löften efter 10 år men så vart det inte dels för att våran ekonomi inte tillät det och i dag är jag ganska glad över att det inte hände.

  • Sofiiiz

    Ville ni förnya för eran skull, eller för att ni har gäster på dopet som inte var med på bröllopet?

    Kommer gästerna som inte var med på bröllopet som kommer på dopet lägga en större vikt på att ni förnyar era löften?

    Om ni gör de för er skull, så spelar de väl ingen större roll om de är många eller få gäster som är med.

    Tror inte det finns något som säger när (hur lång tid som gått från bröllopet) som ska styra om man ska förnya sina löften. Så det är nog inget hinder i sig.
    Prata lite med prästen också, så kanske hen kan ge lite tips och råd?

  • Fremm

    Personligen tycker jag att det är för tidigt, fast egentligen undrar jag över varför man förnya löften över huvudtaget, ett löfte är ett löfte och det är ju tänkt att det ska hållas till döden skiljer oss åt... sen kan saker hända sen man lovade men som sagt ett förnyat löfte efter 1,5 år känns väldigt tidigt som sagt enligt min åsikt! :)


Svar på tråden Förnya bröllopslöftena (18 mån senare) i samband med dop ?