• Kago09

Kalmarbrudar 2013!

Nästa sommar gifter jag och sambon oss och tänkte kolla om det finns fler i kalmartrakten som ska gifta sig nästa år som man kan diskutera allt kring bröllop med Glad

• Svar på tråden Kalmarbrudar 2013!
  • Skogus

Hej! Jag är inte från Kalmar. Däremot är min blivande från Västervim där vi ovkså ska gifta oss i aug 2013. Fortfarande inte i KAlmar, men relativt nära...

• Tessla

Vi gifter oss på Öland i aug 2013. Bor inte där men har gjort och min kära mamma bor på södra Öland. Har planterat en del... Lokal och vigselplats iaf, resten tar vi lite lugnare. Kul att få lite idéer här!

• Helenalott

Hej! Jag och min fästman ska gifta oss i juli utanför Kalmar. Vi har bokat lokal men inte kyrka än.

• Tessla

Tänkte använda mig av Kalmar gällandes tårta (Johannas Choklad) och antagligen frisör ( Bergenfeldts)... :)

• Kago09

Vi gifter oss i Juli! Kyrka och lokal är bokat! Sen kollar vi runt på allt det andra! Just nu håller vi på med inbjudningarna som vi ska göra själva och en bröllopshemsida istället för en massa information på inbjudan! Har även köpt tyg till servetterna som jag ska sy. Har hört talas om johannas choklad, så långt har vi inte bestämt än, kommer nog kolla på priset så får det avgöra! Min kompis ska göra mitt hår då jag personligen tycker det är för dyrt då jag gärna låter henne göra det o lägger de pengarna på festen!

• Pekkiisch4

Hej !

Jag är visseligen kalmarbrud, men gifter mig nu i december, tänkte bara berätta att om ni skulle behöva köpa vinglas, karaffer vaser, ölglas, dukar, osv har jag snart en massa till salu ifall ni som jag hamnade i att i lokalen fanns ingenting i stort sätt. Kommer även sälja av klänningarna,  och lite av min mans kläder om någon skulle var intresserade. :)

Lycka till med ert bröllop !

• Kago09

Grattis i förskott Dukar, ev vaser o karaffer skulle kunna vara av intresse, kanske nåt annat! Får se vad du har när du gift dig

• astoryending

Jag och min fästman gifter oss söder om Kalmar i slutet av juli! Alla stora saker (kyrka, lokal, fotograf etc.) är redan bokat så vi ligger verkligen bra till i planeringen haha. Nästan lite tråkigt, nu går vi mest och väntar på att det ska närma sig så att det finns något att planera/fixa med Tungan ute

• Kago09

Man får göra lite då och då så blir det inte allt på en gång! Det är kul att ha nåt att göra hela tiden! Mitt projekt just nu är att mäta ut och klippa tyget som sedan ska bli servetter

• Pekkiisch4

Hej ! Nu är jag gift och har massor med grejer över ! Vinglas, ölglas,champangeglas, karaffer, glasvatten-flaskor, knoppalakan, ljusslingor, vaser,  även min brudklänning, en Lilly, strl 46, en gråväst med kravatt och näsbuk, slipsnålar, osv osv, bara att hör av sig ! :) allt är till försäljning

Svar på tråden Kalmarbrudar 2013!