• Äldre 10 Nov 15:02
    4956 visningar
    11 svar
    11
    4956

    Tips på blommor till min brudbukett?!

    Hej, Jag och min fina sambo ska gifta oss i juni nästa år. Så just nu är vi i planeringsstadiet! Vårt färgtema för bröllopet är Blåvitt (sambon är en IFK-fantast), med inslag av silver. Min klänning är så klart vit, tärnans kommer att vara kungsblå. Min blivande man och bestmannen kommer att ha blå slipsar som matchar tärnan klänning. Så till min fråga, vilka blommor ska det vara i buketten tycker ni? Är nog inne på ett rätt strikt bukett, en något mindre till tärna och två små till fickorna i kavajen. Så, tips på vita och blå blommor som finns i juni och blir fina ihop mottages gärna :) Kram

  • Svar på tråden Tips på blommor till min brudbukett?!
  • Äldre 10 Nov 15:19
    #1

    Jag tycker den här vita och blåa buketten är väldigt fin blomdekor.se/blogg/


  • Äldre 10 Nov 15:34
    #2

    Ja den var jättefin - kallor, prärieklockor och Delphiniumblommor! Dock skulle jag nog vilja ha majoriteten vita blommor, med inslag av blått! Mer som den lilla buketten i länken, fast som bukett då ;) Tack för tipset Daniiel!

  • Äldre 10 Nov 15:49
    #3

    Jag gillade verkligen blandningen av blommorna och den blåa färgen på delphiniumblommorna, men det går ju skippa dom blåa helt och ha tex blått band runt handtaget på buketten (på bilden är det vitt), eller bara ha någon enstaka blå blomma i. Murgrönan går ju helt att skippa, för att få buketten mer vit.

    Eller en bukett med bara vita kallor och ett blått band runt stjälkarna. Det är ju en rätt strikt bukett som ser väldigt elegant och klassisk ut tycker jag.


  • Äldre 10 Nov 15:55
    #4

    Åh, det var en väldigt bra idé! Vita kallor med blått band! Tack :)

  • Äldre 10 Nov 15:58
    #5

    Eller en bukett vita rosor och blått band.



    Haha ja, du fattar grejen... en bukett med någon slags vita blommor och ett blått (valfri blåfärg såklart) band runt stjälkarna alltså :P
  • Äldre 10 Nov 16:32
    #6

    Hihi, ja det är ju väldigt fint! Mina tankar har varit så inriktade på vita OCH blå blommor. Men via med blått band känns verkligen mer "mig"! Och jag blir mer och mer sugen på att ha blå skor också ;)

  • Äldre 11 Nov 09:06
    #7

    Cakes: Appropå snygga blå skor... Flört Älskar de här...



     
  • Äldre 11 Nov 10:18
    #8

    JA, de var superfina! Vart finns de att köpa? 

    Dock kanske jag måste ha lite mindre klack då jag inte vill bli längre än min man! :)  

  • Äldre 11 Nov 13:51
    #9

    Det är Manolo Blahnik och heter mycket passande, Something blue ;) De går att beställa på nätet! 
    Men de kostar förstås en liten slant... Vet ju inte vad ni har för budget. Men kan alltid vara en inspirationsbild? 
     

  • Äldre 11 Nov 21:23
    #10

    Åh, someting blue.. ;) Vi har inte direkt något budgetbröllop planerat, samtidigt dom det självklart är bra om det inte går åt allt för mycket pengar. Men med tanke på stt jag hittade en klänning för 3500 kronor billigare än den jag först hade hittat, så jag tror bestämt att jag får unna mig fina skor :p

  • Äldre 11 Nov 22:02
    #11

    Cakes: Låter som en SUPERB idé, you go girl!! 

Svar på tråden Tips på blommor till min brudbukett?!