• Trogen kund

    Rekommenderar Bergrens Juveler

    Jag kan varmt rekommendera Bergrens Juveler efter trettio år som kund.


    Av en händelse, genom att Googla på Bergrens Juveler, fann jag här en tråd med rubriken "Varning för Bergrens juveler" Är inte det lite starkt? En eventuell moderator för detta forum borde reageat på rubriceringen som är enkelt subjektiv och sprids snabbt via Google. Det är tråkigt när planering fallerar. Ja visst! Men vilket är problemet?Att ringarna inte kom till Er som sagts eller att Ni måste åka in till centrala Stockholm i onödan? Det är gnällvarning på det sistnämnda. Bor man ute på vischan får man väl ringa själv och kolla för undvikande av resa.


    Allting har faktiskt mer än en sida. Felet med inlägg av kalibern Varning är att det är helt subjektivt oemotsagt.


    Därför vill jag jag med min erfarenhet av Bergrens sedan trettio år varmt rekommendera dem. Vi har köpt mycket vackra smycken och silversaker till förlovning, giftermål, jämna födelsedagar, bröllopsdagar, barns jämna födelsedagar, studentuppvaktningar, konfirmationer, barndop mm.


    Alltid, med något undantag, när det har varit frågan om present som minne har stegen gått till Bergrens och aldrig under trettio år har det varit något som helst problem.


    Ibland finns det fog för kritik men en Varning? Som blir helt offentlig via nätet. Var finns ansvaret? Är det inte bättre att göra ett besök, ringa eller skriva till butiken om man inte är nöjd?


    Pröva en dialog.


    Jag/vi har aldrig haft något som helst problem vare sig med kvalitet på smycken, arbeten eller leverans sedan trettio år tillbaka.


     

  • Svar på tråden Rekommenderar Bergrens Juveler
  • passionsblomman

    Det är inte så att du själv förestår nämna företag och därför reagerar starkt på det negativa omdöme som givits i den andra tråden? För, det känns lite starkt-för att använda ditt eget uttryck-att du som en kund till dem, reagerar så pass kraftigt att du dels svarar i den tråden, och dessutom gör en egen rekommmendationstråd. Särskilt eftersom du skapat ett medlemskap enkom för saken skull?

    Hur som helst-moderatorsfunktionen här, fungerar så att medlemmarna själva anmäler inlägg man anser behöver modereras. Vill du göra det, ska du leta upp det aktuella inlägget och klicka på den lilla röda handen  nere i inläggets högra hörn, intell citatknappen. Sedan fyller du i formuläret medrätt rubricering och motiverar din anmälan. Först då komme ren moderator att titta på saken.

    Är man själv företagare och utsätts för vad man anser förtal eller felaktiga omdömen, har man rätt att i aktuell tråd gå i svaromål.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • NeutronStar

    Håller med passionsblomman, förstår att man kan ha positiva erfarenheter av ett företag någon annan har haft strul med, men det här känns bara skumt. Då kan som sagt ovan skriva i tråden där den negativa erfarenheten omtalats.


  • maxmamma

    ja det känns lite märkligt att så fort den där personen anmärkte på den nämnda juvelerar firma så dök det upp en "ny" medlem som reagerar ganska hårt o aggressivt i sin talan om hur bra o perfekt juvelerarfirman är.

     

  • Trogen kund

    Hoppsan!


    Värst vad snabbt man måste såga ett
    försök att skapa goodwill baserad på upplevd verklighet.


    Till skillnad från den tystnad som
    rådde när man avsåg att skapa bad-will genom att brännmärka ett
    företag på Internet för all framtid?


    Ett försök att balansera ut påhoppet
    måste omedelbart klassas som suspekt? Att skapa ett konto på ett
    forum i avsikt att enbart bemöta påhoppet är likaledes suspekt?
    Varför då?


    Jag har loggat in på detta forum
    enbart i avsikt att delge andra en annan erfarenhet än den som
    författaren till varningen har velat bibringa läsarna. Vad är det
    för fel på det? Det är ju här varningen publicerats? Tydligen är
    det väldigt fel! Ungefär som när en klimatskeptiker någon gång
    lyckas föra fram sina opportuna åsikter och horder av rätt
    tänkande rusar fram för att slå ner vederbörande med samma slags
    misstänkliggörande argument.


    Ja visst är det så. Det behöver man
    inte vara särskilt begåvad för att förstå. Jag har skapat ett
    konto här för engångsbruk eftersom jag vill påpeka det orätta i
    vad som gjorts.


    Och nej. Jag är inte butiksägaren.


    Jag har gjort det här därför att:


    Berggrens hade flyttat och jag googlade
    för att se den nya adressen. Jag har varit hos dom och köpt en
    present nyligen och jag har berättat om varningen.


    Jag fann på Google ett försök till
    brännmärkning direkt kopplad till företagsnamnet som andra länk.


    Jag har ett vänskapligt
    affärsförhållande till Berggrens sedan trettio år tillbaka
    präglat av goda erfarenheter.


    Jag ljuger inte och jag kan inte
    acceptera orättvisor i något sammanhang.


    Det är fel att brännmärka företaget
    på internet för all framtid för en sak av den kaliber som åberopas
    som skäl av författaren till tråden. Oavsett om det finns fog för
    kritiken vilket jag påpekat tidigare.


    Det har frågats vad jag skulle gjort
    om jag haft problem? Jag hade valt en dialog och löst saken i
    samförstånd. Med min erfarenhet av Berggrens är jag säker på att
    det hade gått bra.


    Så oavsett om jag är jävig, suspekt,
    korrupt eller vad som helst. Jag kan varmt rekommendera Berggrens
    juveler.


    Slutligen. Vad är det för fel i att
    vilja balansera en bild någon vill skall vara gällande med en
    upplevelse under trettio år som är helt annorlunda.

Svar på tråden Rekommenderar Bergrens Juveler