• Solborga

    Bonprix

    Hej alla!

    Nu är det så att jag sitter och funderar på att skicka efter kläder från bonprix, men först vill jag gärna höra vad ni har för erfarenheter av detta företag!

    Dels är det en spetsbolero jag tänkt ha till bröllopet nästa år, men även nån klänning (och kanske nåt mer Cool). Hur är det med storlekarna egentligen? Verkar som att de är lite större än vanligt när man letar runt...

    Give me some feedback  Solig

  • Svar på tråden Bonprix
  • MoN

    jag skickade efter en spetsbolero där ifrån och jag har inget negativt att säga om dom! fick hem min bestälning snabbt..tog ca 9 dagar från att jag beställde tills jag fick hem det!

  • AnnA8277
    Solborga skrev 2012-11-09 13:25:06 följande:
    Hej alla!

    Nu är det så att jag sitter och funderar på att skicka efter kläder från bonprix, men först vill jag gärna höra vad ni har för erfarenheter av detta företag!

    Dels är det en spetsbolero jag tänkt ha till bröllopet nästa år, men även nån klänning (och kanske nåt mer Cool). Hur är det med storlekarna egentligen? Verkar som att de är lite större än vanligt när man letar runt...

    Give me some feedback Solig

    Hej,


    jag köpte en klänning där i våras, som jag hade på ett bröllop. Jag var alltså gäst på bröllopet. Det var en lila klänning med stora vita blommor. Tight liv och lite klockad kjol, smala axelband som man kunde ta bort. Lite resår i ryggen. Klänningen satt perfekt. Beställde den storlek jag normalt sett har och blev jättenöjd! Hoppas du också blir nöjd!

  • Solborga
    MoN skrev 2012-11-09 13:35:17 följande:
    jag skickade efter en spetsbolero där ifrån och jag har inget negativt att säga om dom! fick hem min bestälning snabbt..tog ca 9 dagar från att jag beställde tills jag fick hem det!
    Det gillar vi!
  • emzerus83

    Jag har beställt därifrån flera ggr och tycker allt funkar jättebra o jag bli oftast nöjd o det är bra kvalitet! Däremot är storlekarna något större än vad jag tycker de är på tex H&M....

    Lycka till! :)

  • stormhelen

    Jag har använt mig av Bonprix. Det jag kan säga är om du får de grejor du har beställt fungerar det jätte bra. Skulle du dock få något som du inte beställt då de sickat fel produkter till dig (vilket hände mig), då blir det problem kan jag lova.


    Efter allt stul med dem vägrar jag att använda mig av det företaget igen. Då de kändes väldigt oseriösa. Letar du runt på olika forum på nätet kommer du ganska snabt att upptäcka andra som har haft problem med det företaget. Jag skulle inte rekumendera någon att beställa något från Bonprix.

  • daniiel

    Vi har beställt både kläder och skor därifrån till mig, maken och dottern och aldrig haft problem. Inte med att skicka tillbaka eller byta heller. Då har jag haft betydligt mer krångel med både Ellos och Halens. Generellt sett så skulle jag nog säga att deras kläder är något större än på typ HM som emzerus83 säger, så är man osäker, så är det bättre att ta en storlek mindre. Överlag har jag inget negativt att säga om Bonprix faktiskt :)


  • Solborga

    Tack så mycket för era svar!

    Det får nog bli en beställning tids nog, tyvärr försvann klänningen jag funderat på i den storlek jag tänkte ha... Får hoppas att den kommer tillbaka snart! =)

  • Chicita

    Jag kan hålla med om att storlekarna kan vara lite större än på andra butiker, ibland kan jag chansa och ta en storlek mindre. Men det verkar variera från sak till sak så det är bäst att läsa recensionerna om plaggen helt enkelt.
    Och mät dig enligt deras guide också.

    Returer och sånt har funkat smärtfritt. Ibland tar det bara några dagar innan sakerna kommer, men jag har väntat närmare 2 veckor på någon grej.
    Men det har jag gjort på Halens och dom andra nätbutikerna också i och för sig  

  • Solborga

    La en beställning och fick idag hem grejerna, så det gick snabbt! Glad

    Spetsboleron blev bra, så den blir använd till bröllopet Solig Klänningen var dock för stor, och nu vet jag inte hur jag ska göra... Den har sällan funnits hemma i den storlek jag trodde att jag skulle ha, och lika svårt om jag nu skulle försöka byta till en eller två storlekar mindre... Så då undrar jag om nån kanske har koll på om det kan funka att sy in den? Inget jag skulle göra själv då Drömmer

    Vad tror ni? och för onödig information är det den svarta det gäller Glad

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-ljusgrapinkorangegrasvart-965387/&type=image

  • Chicita
    Solborga skrev 2012-11-16 19:36:28 följande:
    Så då undrar jag om nån kanske har koll på om det kan funka att sy in den? Inget jag skulle göra själv då Drömmer

    Vad tror ni? och för onödig information är det den svarta det gäller
    Glad
    Om du är duktig på att sy så är det nog inga större problem. Om det inte är väldigt mycket som behöver tas in för att funka då.
    Testa hur det skulle se ut, genom att nåla in den med hjälp av säkerhetsnålar (så du kan prova den utan att sticka dig 
Svar på tråden Bonprix